Ett ljus för mormor

MIn mormor har haft alzheimers i ca 2 års tid, så det har inte varit gamla vanliga mormor under en tid. Har varit o hälsat på henne under tiden, men tyvärr inte så ofta.
Den 6 maj fick hon syrebrist och åkte in till sjukhuset och andades med hjälp av syrgasmask och vi trodde alla att nu går hon bort, men den 9 maj hade hon vaknat upp, skrikit o slitit loss alla sladdar. O jag tänkte att nu är gamla mormor tillbaka. :)
Hon fick fortfarande stanna kvar på sjukhuset.
15 maj (samma dag som Wilmas dop) fick vi reda på att hon hade fått blodförgiftning i benet och inte skulle överleva en operation.
När jag o hanna satt på min balkong o sola måndagen den 17 maj prata vi om att vi skulle vilja åka o hälsa på mormor på sjukhuset, messade mamma o fråga om vi kunde åka dit på kvällen. Hon o alla vi systrar o det gick bra.
Vi åkte dit, o mormor var smått kontaktbar. Hon svarade "aaa" på vissa frågor vi ställde, o det kändes skönt o få träffa henne fast det samtidigt var jobbigt o se henne i så dåligt skick.

Hon var så len, len som en babyrumpa, håret var så lent även det. Min älskade mormor! Saknar dig så!!
Tisdagkvällen fick hon åka tillbaka till vårdhemmet där hon bodde, hon överlevde natten men gick bort morgonen därpå. 3 sköterskor hade hållt henne i handen när hon gick bort. Det hade skönt nog skett i sömnen, så det var smärtfritt.

Mormor, vi ses på begravningen om 2 veckor.
Älskar dig!

Vila i frid, kära mormor.


2010.05.19
KL. 07.10

Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Fan då Lola! Nu fick du mig att börja böla här hemma. Man ska ju inte gråta innan man går o lägger sig. Då vaknar man ju upp som ett jävla mongo med svullna ögon. =) Bävar för begravningen.......men jag är glad att vi var o hälsa på kära mormor på sjukhuset. O nu när vi fick får vilja att ha en gravsten kan vi hälsa på henne där när man känner för det. Skulle vilja ha samma möjlighet när det kommer till farmor. Men dit kan man inte bara ta bilen eller gå om man känner för att gråta en skvätt hos henne. Ett stort hav som skiljer oss åt, tyvärr.

2010-05-27 @ 00:49:00
Postat av: Sofie

:( Fy fan vad jobbigt.. gör ont i hjärtat..

Skönt att ni åkte och hälsade på henne en sista gång.



Stor kram

2010-05-28 @ 08:08:32
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Nej, stackars Emilia sjuk igen :/

Hoppas att hon blir bättre snabbt. Vi får väl höras av och se hur läget är.. Vill verkligen åka!!



Kramar och puss

2010-05-29 @ 12:19:08
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Några av mina "mammakompisar" hade fått helt vita Liberoblöjor.. De hade tydligen glömt trycka motiv på dem.

2010-05-29 @ 13:45:38
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0