Dagens idag :)

I morse vakna man av jobbiga väckarklockan på mobilen...zzzzz... Emilia var lika trött hon, fast lite piggare än igår i alla fall. :)
Gick promenad till dagis, lämna henne vid 9. Hon vart jätteledsen när jag lämna henne i morse, o bara skrek "mamma" efter mig.. usch va sånt är jobbigt, men hon tystnade när jag gick runt hörnan.. o de berätta sen att hon hade suttit i Nillas famn i 5 min o sen gått o lekt med de andra i sandlådan... gick vidare ner till sats, amma Wilma, lämna henne på mini-sats vid 10 o gick o träna med syrran.. hann köra biceps, o nästan hela axel-passet. Magen hann jag tyvärr inte med, blev uppropad till mini-sats. Wilma var sååå trött o var därför ledsen, så jag fick snällt avbryta träningspasset. Men det är ju sånt jag räknar med ska hända... o det är inte ofta de ropar efter mig.
Gick promenad hem igen med ett kort stopp vid ica så jag fick handla hem lite smått, Wilma fick äta när vi väl var hemma, jag fick äta, byta blöja på bebis.. o sen iväg o hämta Emilia på dagis vid 1330.
Hem o baka kladd-kakan, sen kom Rogers mamma förbi o fika, o sen gick hon ut med Emilia i lekparken.

Roger ringer o säger att han blivit medbjuden till Gröna Lund av jobbet för femkamp, så han ville gå dit. Där är han än...

Jag bestämde mig för att fixa enkel middag så jag o barnen drog ner till MacDonken :D
Fotade, men bilderna är på iphonen, o jag vet inte hur man flyttar över bilder därifrån. hihi. bravo mig.
Ibland är det riktigt gott med mcdonalds.. båda barnen var hur snälla som helst där inne, inget gnäll överhuvudtaget.

Tom Emilia har varit riktigt snäll idag, inte mycket skrik o protester alls, förutom vid tandborstningen. ;)
Wilma somna vid 1930. Själv som vanligt, duktiga tjejen!


O Emilia, kors i taket, somna också själv ikväll. I sin säng! Trodde jag hörde fel när jag hörde henne snarka där inne... det har inte hänt på över en månad att hon somnat själv, o dessutom i sin säng.
Hon har gjort det tidigare i nästan ett års tid, sen i mars vände det helt plötsligt....
Men nu ikväll somna hon själv utan skrik o bråk. Kl.22 somna hon den här kvällen... Mina små änglar! :)


Nu ska jag också släcka ner o sova.
Får se när Roger rullar in genom dörren inatt... hihi
Kom precis o tänka på, han har ju bilen kvar på jobbet eftersom de åkte direkt till Grönan efter jobb... hur kommer han till jobbet imorgon??? hmmm.... åka kommunalt tar ju typ 2 timmar... o taxi i en halvtimme, blir ju svindyrt. Jaja, inte mitt problem. :D

Natti natti

Kommentarer till mig
Postat av: ME&MY

Ja om man inte äter det för ofta så är big mac med pommes & cola & garlicdipd en riktig höjdare tycker jag! Skönt att du vågar erkänna ;)

2010-05-27 @ 11:01:27
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Sofie

:) Tycker det är fräckt med motiv på blöjor! kul grej!

Fast skulle vilja ha helt vita me, utan något tryck alls. Fint om man ska ta fina foton i bara blöja :)



2010-05-28 @ 09:28:48
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0