Vilket äventyr för o få träna

Idag börja Emilia tjata om att åka till bollhavet, så fort hon vakna.
(De har bollhav på minisats). Bra att barnen drar iväg en till gymet. :)

När vi kom ut på morgonen, så börja Emilia sätta sig på tvären direkt.
Helt plötsligt orka hon inte gå, o hon orka inte stå på brädan, utan ville bäras. Vilket jag vägrar, är omöjligt o bära på henne o köra vagn samtidigt. Hon väger ju bly...
Hon satte sig mitt i vägen, framför vagnen hela tiden o sura.. när jag till slut sa att "går vi inte nu, o du hoppar upp på brädan, så hinner vi inte till bollhavet. Snart stänger dom". Då flög hon fort upp på ståbrädan. hihi.

Kommer dit, o jag börjar med o amma Wilma. Sen går jag iväg o tränar i 1 timme.
Emilia vill inte ens gå därifrån när vi ska bege oss hemåt igen...
Efter mycket om o men, kommer vi ut.... går in i affären o handlar hem lite kryddor som behövs för vår matleverans vi fått ikväll. (Beställer hemleverans av mat vissa veckor, är så skönt).
Emilia vill gå o dra i varukorgen med hjul, så där inne blir vi ett tag...

När vi hunnit gå i ca 5 minuter, efter vi kommit ut ur affären, så ser jag hur Emilia säckar ihop på sin ståbräda. O helt plötsligt viker sig hennes ben. Spaghetti-ben... Hon har självklart somnat. Försöker väcka henne utan resultat....
Shit, va gör jag nu... varför tog jag emmaljungan, o inte syskonvagnen för??
Kan inte bära på Emilia som sagt, hon väger för mycket för att jag ska orka... o så har jag samtidigt kört armar på gymet.
Väcker Emilia, o efter 5 minuter får jag liv i henne, så hon kan sitta upp på ståbrädan (innan ramla hon bara åt sidan när jag satte henne där, eftersom hon sov så tungt) o så lyfter jag ur Wilma ur vagnen, knökar o bökar för o lyfta i Emilia o sen lägger jag tillbaka Wilma ovanpå....
Yes, det gick ju bra.haha..

Först sover de båda två som stockar, men sen vaknar Emilia till o hon tycker det är skitkul ett tag, i 5 minuter, sen vill hon inte ha Wilma där längre.

Så jag bär på Wilma i 5 minuter, o sjukt nog börjar hon också bli tung efter ett tag, lilla Wilma.
Då säger jag till Emilia att nu får hon hoppa ur, så får Wilma ligga där.
Lite protester blir det, men sen springer hon glatt bredvid vagnen tills hon tröttnar o flyger upp på ståbrädan igen.

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Hihihi

2010-03-16 @ 14:48:58
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha, fan va sjukt det där såg ut. =)

2010-03-17 @ 00:08:40

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0