Inskolning Dag 1

Idag var vi (jag, Emilia & Wilma) på inskolning med Emilia.
Hon börjar på nytt dagis från o med idag, som ligger mycket närmare oss.
Idag var vi där mellan 945-1045. Vi var inomhus med ena fröken Maj, medans alla de andra barnen var utomhus med de andra fröknarna Sivan och Kattis.
Fick lite information hur det funkar på Emilias förskola, vad vi ska ta med till henne, fick massa papper vi ska fylla i.
Emilia tyckte det var jättekul o vara där inne o leka, hon börja köra med fröken Maj direkt... kan du öppna den, kan du lägga den där i... osv osv hihi.... men det är hennes sätt o ta kontakt med människor när blygheten börjar släppa.
Sen när vi gick ut på gården, när vi skulle gå hemåt, så sprang hon fort till stora rutschkanan o ville inte gå därifrån.
Men gick med på det till slut, utan bråk o gnäll. Skönt o slippa det. ;)

Är en helt underbar utegård de leker vid. Alla 5 avdelningar på hela förskolan är på samma gård, så de två småbarnsavdelningarna (1-4 år) bär västar på sig ute på gårdarna.
Avdelning Blå som Emilia går på, bär gula västar, medans andra avdelningen bär orangea västar. :) Jag undrar om alla barnen behåller västarna på sig när de är ute...antar att Emilia kommer börja slita av sin när de är utomhus. hihi..

Vi valde o ta en snabb inskolning, så jag kommer vara med hela tiden under inskolningen. Imorgon går vi mellan 10-15 (sen stannar Emilia kvar en timme till, eftersom jag ska vara på informationsmöte mellan kl.15-16). Wilma hänger på mig hela tiden... hoppas det funkar o ha henne med under inskolningen. Är lite nervös för hur det ska gå....
Sen på onsdag, torsdag och fredag är tiden 9-14. Går allt bra under veckan så kommer Emilia gå sina ordinarie tider som är tisdagar, onsdagar och torsdagar kl.9-14. O då behöver vi inte komma på måndagen nästa vecka. Men vi skulle se hur det går...
Jag undrar hur den långsammare inskolningen går till... antar att det är som på Emilias förra dagis.... då gick hon i 1 timme per dag under 6 dagar, för o sen utöka till 2 timmar under 4 dagar... osv osv.. o då lämna vi henne själv bland barn o fröknar o gick iväg o fika i personalrummet.
Men eftersom hon är van med dagis o att hon dessutom bara kommer gå i 3 veckor för o sen ha 6 veckors sommarlov så valde vi snabba inskolningen, då jag ska vara med där under dagarna för o kunna gå iväg några stunder på slutet av veckan.
Tyckte även det kunde vara kul så man ser hur en dagis-dag går till... :D
Enda oros-molnet är det med att Wilma ska vara med. Hur ska jag kunna ligga i vilorummet med Emilia när Wilma samtidigt är där....hmmmm..... jag kanske förstorar problemet. ;)



Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Kommer gå jättebra med inskolningen även fast Wilma e me. Hon är ju så lugn och duktig, så det blir inga problem :)

2010-06-14 @ 21:18:55
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0