Inskolning - dag 4

Lyckades aldrig få in inlägget i fredags.. men detta var vad jag skrev :)

Igår, torsdag, var det fjärde inskolningsdagen.
Vi hade kommit överens, fröknarna o jag, att jag skulle säga hej då när vi märker att hon känner sig bekväm ute på gården.

Kom till förskolan strax innan 9 på morgon, tog bort ytterkläder, o gick in i samlingsrummet.
Idag ropades Emilias docka upp först.. ;)
O Emilia ville inte ha någon äppelbit idag heller.. hon är för trött o blyg så här i början när hon träffar alla.
Ville sitta i min famn hela tiden på samlingen.. så Wilma fick sitta bredvid, o då kom tvilling-pojkarna o höll henne i varsin hand. Så hon fick sitta mellan dom två. hihi...

Efter det var det ut på gården, Emilia sprang iväg direkt. Då vaknar hon till. :D
Jag satt kvar på gården ändå i ca 15 minuter, innan jag gick fram till henne o sa hej då.. se föregående inlägg. :D

När jag hämta henne igen vid två (Roger var också med o hämta) så sa de att det har gått jättebra allting.
Hon fråga efter mig en gång ute på gården, o då sa ena fröken Siwan att jag kommer o hämtar henne efter vilan idag.
"Okej" hade hon bara sagt. :D

Hon hade sjungit med i samlingen på alla sånger (vilket hon aldrig gjorde på sitt förra dagis enligt fröknarna där).

Efter vi hämtat henne åkte vi iväg till Bauhaus o köpte virke till trallen på balkongen.
Kom hem igen vid halv 6. zzzzzzzzzzzzzzz


Emilia dirigera pappa Roger vart virket skulle stå... under tiden satt jag o Wilma o pussades ;)

Då blev Emilia lite sotis, så hon ville också pussas.... med Wilma. :D


Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

jag har nog missat hur det kom sig att hon ska byta förskola! ni har inte flyttat?

2010-06-21 @ 10:39:07
URL: http://ullrika.se
Postat av: Sofie

Naaaw, så goa pussar!

2010-06-22 @ 19:56:35
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0