Inskolning dag 3 - onsdag

Idag kom vi till förskolan kl.9...
Då var det morgon-samling.

Ett barn leder alltid samlingen o plockar upp små dockor o säger god morgon till alla barn.
Men innan dockorna drogs upp gick barnet som ledde samlingen runt med en skål med äppelbitar i till alla i ringen.. Emilia ville inte ta själv, utan jag fick ta en bit till henne. Hon ville sitta i famnen på mig dessutom nu på morgon. Wilma satt bredvid mig på golvet o var jätteintresserad av vad som hände i rummet.

När Emilias docka ropades upp, blev Emilia jätteglad o ropa glatt hej o vinka. :)
Sen börja hon äta på sin äppelbit.
en påse valdes ut o de sjöng 2 sånger om det som drogs upp ur påsen.

Sen skulle alla ut på gården. Emilia sprang iväg även idag, raka vägen till rutschkanan. En kille sprang efter.
DRick-paus... alla har en egen vattenflaska som de dricker vatten ifrån.

2 av fröknarna, Siwan o Maj, Emilia o Mira, vid bänken med vattenflaskorna.
Jag fick sätta mig vid samma bänk som gårdagen, så Emilia visste var jag var om hon behövde tanka energi eller ville något. :)
Sen ville hon gunga... hade problem att få upp grinden in till gungorna.

Men då kom hennes kill-kompis till räddning. :)

Wilma spanade vidare på alla barnen.

Efter en stund fick jag gå iväg o amma wilma.. o när vi kom ut igen somna hon.

Under tiden jag var iväg o amma hade Emila varit borta vid bilen o lekt.. o nu var hon i klätterställningen med 5 grabbar. hehe

Sen var det dags o gå in.

Var samling igen.
Emilia hitta snabbt sin plats, hon ville att jag skulle sätta mig bredvid men jag satte mig med Wilma i bakgrunden.
Det verkade vara lugnt, för hon sa inget. Satt o såg glad o förväntansfull ut.
När alla barnen satt sig ner, tog fröken Maj ner en låda med massa djur i.
Hon fråga ett av barnen vilket djur den skulle ta upp ur lådan o då säger Emilia "Emilia vill också ta"...
- "Ja du får ta nästa gång, emilia" säger fröken.
De börja sjunga en nyckelpige-sång som inte Emilia verkar kunna. Men hon sitter o ser glad ut ändå.

O så tar hon nästa gång ur lådan... hon väljer en GRODA. O när hon tagit upp grodan säger hon "ett, tå teee"... de räknar alltid till tre för o börja sjunga. :)
O så frågar Maj Emilia vad hon hade tagit upp o så tittar Emilia på sin groda o säger glatt "Gooooda" :D
Men då sjöng de någon sång som inte hon kunde, så hon sjöng inte me... hon trodde säkert de skulle sjunga "små grodorna". :)
Nästa sång är "bamse" o då sjunger hon med högt o glatt.
Var så kul o se henne vara med o sjunga o trivas så bra.
De sjunger även "ekorrn satt i granen" o nån till låt som hon också sjöng med i.

Sen är det lunch. Hon vill sitta bredvid mig idag me... Äter 2 portioner av fiskpinnar, potatis o sås o morötter o pizzasallad.
Sen går hon in till madrassen för o sova med de andra. Jag går in o säger hej då... o så går jag hem.
Jag o Wilma sätter oss ute på balkongen en stund i solen. Sköööönt! :)

Kl.14 hämtar jag henne igen. Allt har gått jättebra. De hade tom fått byta 2 blöjor på henne, en var under förmiddagen när jag var där. :)
Det fick de inte göra igår nämligen. Då var det jag som skulle byta.
Emilia vill sitta i Wilmas vagn på hemvägen.

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0