Inskolning dag 2

Igår, tisdag, var andra inskolningsdagen, eller första riktiga inskolning eftersom det var en heldag.

Vi kom dit kl.10, alla var ute på gården.
Vi gick in o lämnade fotografier, ifyllda papper, regnkläder, blöjor, extrakläder... o så sprang Emilia ut på gården med fröken Maj. Direkt till gungorna. Mig glömde hon bort... eller snarare struntade i mig totalt. :)
Emilia längst till vänster i vita byxor.

Jag o Wilma satt vid bänken bredvid gungorna... Wilma satt o titta på alla barn som sprang omkring.

 sen sprang Emilia, fröken Maj o några andra barn lite längre bort på gården (då såg jag inte henne längre). Jag satt kvar vid bänken o prata med några fröknar.
Emilia kom till mig först när vi skulle gå in igen.
Då var det samling, Emilia ville sitta bredvid mig. Hon satt o iakttog de andra, men sjöng inte med eller sa något.
De hade en låda med olika djur, o olika barn fick dra upp ett djur o så sjöng de om djuret.
Maj frågade om Emilia ville ta något ur lådan..o Emilia flög mot mig o sa "näääää"... :)

Sen knacka det på dörren, det betydde att lunchen var serverad. Ut i lunchrummet. Emilia ville inte sitta på sin plats, utan hon ville sitta bredvid mig på andra sidan bordet. Oki... det fick hon. :)
Hon vräkte i sig 3 portioner med pasta och ost-och skinksås + morötter.
Alla barnen vid det bordet vräkte i sig mat.. hungriga bordet :D

Sen skulle barnen vila, Maj vinka med Emilias kudde o kanin, o Emilia sprang in direkt.
Jag sa till maj att jag måste gå o amma Wilma (ca kl.12).. o hon sa att gå du bara, Emilia ligger snällt på sin madrass.
Så jag gick till personalrummet o satt där o prata med fröknar som kom in o avlöste varann för fikaraster.
Vid halv två ungefär gick jag tillbaka till avdelningen.... Wilma behövde läggas i sin vagn för o sova. Strax innan två kom Emilia springandes till mig..jätteglad.

Så vart det melllis, hon ville fortfarande sitta bredvid mig... blev smörgås o mjölk.
Hon åt 2 mackor. :)
De andra barnen gick ut, men vi fick stanna inne eftersom det skulle vara informationsmöte för alla nya föräldrar mellan 15-16.
Emilia ville först gå ut, men när Maj sa att inga andra fröknar kommer vara ute,  o inte mamma heller..så ville hon ändå ut. Maj följde med ut, o när hon skulle gå in igen, så sprang Emilia efter. Så hon blev också inne. :)
Nu var hon trött o bråkade med andra barnen o skulle sparka o slå på de som tog hennes leksak.
Så jag hörde inte så mycket av mötet, fick hålla koll på Emilia som var helt vild.

På vägen hem plocka hon blommor. :)



Trodde hon skulle stupa i säng, men hon somna först halv tio. :(


Kommentarer till mig
Postat av: Caroline

Vad roligt att det går så bra ändå :) Jag kan verkligen höra hur hon säger nääää när hon inte vill göra något...hihiihi. Tänker på fästingar när jag ser det höga gräset hon plockar blommor i...Wilma verkar oxå duktig :) Puss o kram till era gullungar

2010-06-17 @ 21:32:19

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0