Förskole-avslutning

Igår, torsdag, var det sommaravslutning på Emilias dagis, o även sista dagen för henne på dagiset.
Vi timade in det ganska bra med andra ord.. ;)

Jag bakade matiga muffins (innehöll broccoli, salami, vanlig tomat resp. soltorkade tomater).
Hade även med festis, brago-kex o hembakta bullar samt vattenmelon.


Jag o Wilma tog en promenad dit, i sommarvärmen. Solen tittade fram lagom tills vi skulle gå hemifrån (har varit mulet hela dan).

Wilma ligger o sover i sin sittvagn, med snutten i handen... ofta som hon somnar med ett hårt grepp runt snutte (=en doppresent).

Kl.1500 skulle alla föräldrar vara på plats på ena gården, o så kom alla barnen intågandes upp till kullen med flaggor o dylikt i händerna.

Emilias avdelning, Solen, kom in sist av alla 4 avdelningarna... men de gick alla (avd) i ett enda långt tåg.


Emilia letar efter oss.. med kepsen i värsta hip-hop-style..hehe
...o här nedan ser hon oss, o lyser upp i världens leende. :D


O så blev det sång i ca 10 minuter. Emilia satt istället för o sjunga o spanade ut över alla föräldrar. :)

Vi hade ju första parkett... ;)
Till slut la sig Wilma o titta hon me....

När allt var klart sprang Emilia i full fart till oss, vilken lycka! :D


Vi satt med Oskars o Alicias föräldrar o hade picnick i solen... vi tackade fröknarna för de här 15 månaderna Emilia varit på Pelikanen.
Gav dem ett kort där vi skrivit ett tack. O så fick alla 3 fröknarna Lena, Monica o Nilla en varsin påse som innehöll kaffe med smak irish cream, o några chokladpraliner.
Kändes tråkigt o lämna det här dagiset... hoppas verkligen vi gjort rätt som gör det här bytet.

Anledningen till bytet är för att det här ligger för långt bort från oss (tar sig dit antingen promenad i 30 min eller med buss), med tanke på hur mycket tid man förlorar när man väl kommer börja jobba igen.
Nu tar det ca 2 timmar från dörr till dörr (hem - dagis - jobb).. o med nya kommer det ta 1 timme dörr till dörr. Lite skillnad. :) Därför valde vi o byta. Det nya ligger på 7 min gångavstånd, o så går bussen precis utanför ner till tågstation eller direkt in till stan.


Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

De där muffinsen vill jag ha recept på! Ser supergoda ut!

Så mysigt ni verka ha det :)

2010-06-12 @ 20:21:02
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: linda

Jag tror ni gjorde rätt.

Men förstår o du tvekar.

Men det e som du skrive, mer praktiskt. Ni slipper gå upp i gryningen.

Gör jag fortfarande ang marys skola. Hon känner ju ingen. Men men....lär ju blir bra får jag hoppas. annars får man byta omhon inte trivs. Lika långt till båda. Samtidigt hade de öppet tidigare och senara på smedbyskolan ch de fick frukst där. men det hr de inte på denna. men får hoppas att de funkar iaf. Bara bita ihop och tänka på att de tjänar på det.

2010-06-14 @ 13:49:25
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0