Begravning

I onsdags var jag o Wilma till mormors begravning. (Emilia var på dagis o hämtades senare av sin farmor, o Roger var på jobb.)
Allt var jättefint arrangerat, mormor låg längst fram vid altaret i sluten kista.
Prästen höll ett jättefint tal som verkligen stämde så bra om mormor, hur hon var o hur det kändes att hon gått bort, hur hon varit borta redan innan eftersom hon haft alzheimers, o bara funnits kvar fysiskt på jorden.
Efteråt fick vi alla gå fram o lägga en ros på kistan.
Var riktigt jobbigt, men känns samtidigt skönt med ett så fint avslut. Känns även bra att vi fick chansen att träffa henne 2 dagar innan hon gick bort.

Var fika med tårtor, kakor, smörgåstårta efteråt, även här var allt jättefint ordnat.

Nu väntar bara begravningen av urnan. Fick precis reda på av mamma nu, prata precis med henne i telefon, att nu har mormor bränts och ligger i urna. Så nu ska ett datum bestämmas för nedsättning av urna i graven.


Jag hade svart klänning o eftersom det var bara axlar på den, så hade jag även svart sjal över axlarna.
Svarta strumpbyxor och svarta high-heels.
Även en vit scarf runt halsen eftersom de närmaste bör ha ett sånt på sig, enligt etikettsregeln.
 
Wilma fick en mörkgrå sidenklänning och vita strumpor (blev inga strumpbyxor på henne pga strålande sol och värme).

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Usch vad jobbigt med bergravning :/ Skönt att det är över..

Det där med vit scarf har jag aldrig hört.



Kramar



2010-06-12 @ 20:23:06
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0