Tälta på Björkö-Örn Camping

Kom fram vid 11-tiden, 7 juli, slog upp tälten o gick till stranden o bada.
Vi tog beslag på en träbänk (eftersom vi glömt bord hemma) genom o märka ut vårt revir med finfint parasoll. :)
(Linda - ditt lilla miffo, hihi).



Första natten var hemsk, det var så fuktigt i tältet...andades in blöt kudde...
Men Emilia, Roger o Wilma sov som stockar....

Wilmas sovsäck (hennes vinter-åkpåse för emmaljunga-vagnen) Perfekt!

Fullpackade i bilen för o åka o handla i affären (1-2 km bort på lantlig byhåleväg, så inga stora vägar), vi hoppades de skulle ha pizza - men tji fick vi.

Kryllade av mygg, o ruggigt på kvällen, så jag säkrade mig i sovsäcken.

Fick en skräckupplevelse den här kvällen... vi sitter o spelar i lugn o ro, helt plötsligt hör man ett brummande, låter som en moped eller nåt.... o så skriker Linda o hanna o reser sig upp, o skriker "den flyger mot dig, den flyger mot dig, Lola"... o jag bara skriker, sitter fast i sovsäcken o kan inte springa nånstans.... Det är en megastor skalbagge, lät som ett j-a flygplan när den kom.... hur stor kan den varit? 5 cm? Skitstor..o Hanna kastar en stor sten på den som vi mosar den me, medans jag står o skriker "döda den, trampa, iiiiii...hanna...aaaaa".. hela campingen vakna säkerligen.... hua..shit va den var vidrig

Andra natten sov jag riktigt bra i tältet... ingen fukt den här natten...

Dag 3 slöt resten av min familj upp - Caroline, Olof med barnen, o mormor o.....
....moffa. (min mamma o pappa med andra ord) :)

Emilia blir nergrävd...

Vi lessna på tältlivet, mamma o pappa däremot tog över ett av våra tält...medans vi andra tryckte in oss i villavagn istället.
Packa ihop ena tältet....

På kvällen satt barnen o kolla på film.

Totto/Jonathan hade en egen sovstil... snacka om o sova tungt när man inte vaknar av att man ramlar ner från sängen. hihi

Wilma får smaka glass...

...o hon blir helt såld.. :D

Kör lite baywatch-språng...o håller på o tappar bikinin på köpet. :P

Emilia älskar o va i vattnet o bada..

..o Wilma får en egen liten pool som hon kan svalka sig i.

1 natt på campingen blev till 4 nätter....2 i tält o 2 i villavagn. :)
Kanonväder o grymt kul hade vi.

Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Hahahaha, den där jävla skalbaggen alltså!!! Fy faaan!!! Ännu ett häärligt tältminne.....eller behöver jag nämna LJusterö. ;)

2010-08-02 @ 00:52:19

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0