Nåttarö

16-18 juli var vi ute på Nåttarö.
Jag, Roger, Emilia, Wilma & mamma, pappa & Caroline, Olof, Martin, Linnéa.
Åkte ut med skärgårdsbåten från Nynäshamn.

Framme på vackra Nåttarö.

Fullpackade, så vi låna kärra från bryggan till tältplatsen.


Hinner bygga upp tälten, under tiden ligger Wilma på en filt..på den korta stunden händer nåt äckligt.
Jag sätter mig för o amma Wilma, o så hittar jag 12-15 stycken fästingar i huvudet på henne...ytterligare 4-5 på kroppen.... o lika många på mina fötter. HUa!
Ingen som satt sig än som tur är.. hittar bara en fästing som sitter fast dagen efter på Wilma på ena skinkan (ingen av oss andra har fått dessa dagar) o Linnea har fått en på magen.

Går till lilla stranden vid båtbryggan, för o grilla middagen o barnen badar.

Går till puben,

 dansar lite....


sover lite i tältet.

... sov riktigt skönt i tältet bägge nätterna faktiskt. Tror det börjar bli en liten tält-människa av mig ändå. :)

Dan efter, lördagen...solen lyser o barnen längtar till stranden

Lagom tills vi ska till stranden börjar det mulna, o regnmolnen närmar sig... typiskt!
Men kan vara mysigt ändå o uppleva lite regn när man tältar...

Var långt till stranden tydligen, för barnen blev trötta. :)

Några av oss vågar sig i havet för o doppa sig...jag, mamma, pappa o Wilma som stod över.

Vi hann precis tillbaka till tältet när regnet kom.. så där satt vi i varsina tre tält o skratta... hade kul fast det regna.. var lite mysigt o sitta där inne, lyssna på smattret, läsa tidning o äta gott.... var bara rädd att åskan skulle komma över oss (men den klara vi oss ifrån hela helgen, tack gode gud för det).

Jag sprang ut till slut med parasoll över mig, o då lyckades jag locka ut barnen i regnet. :)
Kl.15-17 hade vi tid för bastubad, perfekt i det här vädret.

Wilma basta hon me (lyfte över henne till baljan fylld med vatten)... Emilia var lite skeptisk, men andra språnget in i bastun följde hon me.

sprang ut o tog ett dopp i ishavet. ;)

Martin nattade Wilma :)
O han lyckades få henne o somna..duktiga killen!
Han e så söt med Wilma...man märker hur bäbis-kär han verkligen är...

Barnen sitter o trycker i tältet när det regnar (efter bastun)

...medans vi vuxna bosätter oss under ett träd.

Senare på kvällen går vi till puben igen....nu är det smockfullt med folk (uppehåll med regn hela kvällen också, skönt) o massa musik, trubadur först o dj sen.... Emilia vill inte gå därifrån, hon blir skitarg när vi till slut säger att vi måste tillbaka till tältet... hon gallskriker "Emilia vill inte till tältet, Emilia vill dansaaaaa".... :)
Men kl. är tolv.. Wilma har sovit hela tiden i vagnen, så henne lyfter vi bara över till tältet.
Dröjer inte länge innan Emilia också sover. :)

Dan efter är det dax för hemfärd... fullpackade på väg mot båten. :)

Innan båten, tar barnen sig ett dopp i vattnet..
På båten

Glassmonstret


Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

jag är så långt ifrån tältmänniska man kan komma men det ser onekligen mysigt ut när ni ligger sådär tillsammans alla fyra!



schysst uppdatering du har fixat! kul att se vad ni har haft för er i sommar, och sicken ruskigt snygg terass ni fått? hejja!

2010-08-01 @ 22:57:39
URL: http://ullrika.se
Postat av: ullisar

terrass stavas det ju... :(

2010-08-01 @ 22:58:07
URL: http://ullrika.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0