Vad är det jag hör??

Ibland så blir det ju så tokigt när barn pratar... så man kan inte låta bli o skratta.. :D

För några månader sen så ville hon alltid att man skulle ge henne godnattpussar, i den här ordningen:
munnen, kinden, näsan, magen, ryggen, handen, handen, foten, foten.

O när hon kom till o säga "pussa ryggen" så blev det "pussa kyken".
Låter lite fel i en barn-mun..haha

O igår när vi höll på o gå igenom alla mina gamla skor (vad ska sparas, vad ska kastas), som Emilia så glatt prova (först Ugg:sen, o sen snowboard-kängorna)....


....när hon kom till rullskridskorna o skulle säga "Emilia åka skridskor"... så blev det "Emilia åka fittoj". O det kan man ju tolka lite olika...ni vet ju hur barn uttalar "R".. hur hör man då fittoj??? hihi



Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0