Pottränar själv

Emilia har börjat gå på pottan självmant.
Vi köpte en potta för 3-4 månader sen, och för ca 1-1,5 månad sen så börja Emilia säga "Emilia kissa pottan, mamma". O drar av sig byxa o blöja o sätter sig där.

Det började första gången när jag satt på toa själv o kissa o då kom Emilia o sa "Emilia också kissa".
Så vi uppmuntrar henne jättemycket, men tjatar inget själv. Utan hon springer dit självmant o det funkar hur bra som helst.
Vi försöker däremot lära henne att utanför toaletten har man alltid blöjan på sig, att det bara är inne på toaletten hon får ta bort blöjan. Det hålls lite sisådär..hihi..

Så vi får se när hon blir blöj-fri... :)
Kan säga att bajsa på pottan har hittills hänt 1 gång. Låg 3 små korvar, o Emilia tittade länge, länge i pottan. Hon funderade nog vad det var.. jag var tvungen o utbrista "nej men emilia, vad duktig du e som har bajsat i pottan".

Efter det börja hon säga att hon bajsat i pottan fast det bara kommit kiss. hihi..

Kissa i pottan händer ca var tionde gång hon sitter där... men hon försöker verkligen o det är huvudsaken. :D
Olycka har kommit i vardagsrummet en gång, en gång på köksgolvet, tre-fyra gånger på sitt eget rum och 2-3 gånger inne på toaletten... En gång stod hon faktiskt bakom dusch-draperiet o så kom hon stolt ut o sa att hon kissat... haha..var har hon fått det ifrån. Ingen av oss kissar ju i duschen haha... eller? Måste fråga roger.. tihi...

O en gång så hade hon tömt ut så gott som alla sina blöjor på golvet, o sen råkat kissa ner allihopa.. blev väl 5-6 blöjor kvar från ett helt nyöppnat blöjpaket. Så kan det gå..... :D

//Stolta mamman

Kommentarer till mig
Postat av: rebecka

Nu har jag läst igenom allt de nya du skrivit i din blogg. Hoppas du inte slutar blogga nu igen :)

Du skriver så roligt och fotar så roliga bilder tycker jag!



Åh så mysigt det låter. Jag längtar verkligen tills våran bebis kommer fast det känns fortfarande ganska overkligt tycker jag.



Exakt hur gammal är Emilia nu?



2010-01-14 @ 20:34:46
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: ullisar

det är ett av dessa eviga "problem" detta med potträning men jag tycker det låter som Emilia fixar det här alldeles för sig själv! hihi! duktig hon är!



lycka till massor!



ps. måste passa på att undra också; vad är det för vagn ni har, den som du tröttnat på?

2010-01-15 @ 01:06:35
URL: http://ullrika.se
Postat av: linda

jätteduktig tjej!

2010-01-15 @ 02:35:12
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0