Lus-mia

I morse när jag skulle hjälpa Emilia o tvätta munnen, vid handfatet så såg jag något som kröp i håret..
"vänta Emilia, jag ska bara ta bort en blomfluga som fastnat i ditt hår". Tog bort den o sköljde den under kranen...
Tittade tillbaka i håret o såg en till blomfluga... hmm...vänta nu.. varför skulle två blomflugor fastna i håret???

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa.................LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MIn största fasa.. den dagen har nu kommit. Emilia har fått löss...
Så Emilia är hemma från dagis idag och imorgon. Blir avlusning ikväll när Roger kommer hem... klarar inte av det själv. Svårt på en liten tjej som hatar o tvätta håret med schampo.. hur ska det gå när man har lusmedel??
Kommer bli mycket skik här hemma ikväll misstänker jag...
O blir säkert till o avlusa mig o Roger också..

Wilma klarar sig, för hon är för liten o avlusas...o så har hon bara några fjun på huvet... :D

Kommentarer till mig
Postat av: linda

vad tyckte emilia om avlusningen?

mina barn gråter tycer inte om det och gnäller.

2010-01-19 @ 19:14:05
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, vad trevligt!! Det bara kliar i huvudet på mig när jag tänker på dom äckliga små krypen. Huga! Hoppas jag inte har fått några. Är lite svårt o kolla sånt själv.

2010-01-20 @ 01:19:27

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0