Avlusningen med Paranix

I måndags kväll när Roger kom hem körde vi lusmedel i mitt, Emilias o Rogers hår.
Vi hitta inga löss hos Roger o Wilma, men både jag o Emilia hade. :(
O vi körde i Rogers hår för säkerhets skull, han har så super-tjockt hår, så man vet aldrig.

Emilia skrek som en gris, hon avskydde när vi sprejade håret med lusmedlet.. o även när vi skulle skölja ur håret.
Men hon stod ändå kvar snällt o lät oss skölja ur det.
Första hår-kamningen gilla hon inte heller. Skrek o försökte springa därifrån.
Men när vi kammade håret efter ursköljningen så var det lugnt, o även nu när jag kammar henne. Kammar henne (och mig) 2-3 ggr per dag med lus-kammen.

O så var det in med alla ytterkläder, kläderna vi hade på oss, o de vi använt, sänglakan, handdukar... allt flög in i maskin efter maskin efter maskin.... Kammarna o borstarna o gummisnoddar flög in i frysen......här ska de jädrans äckliga djuren DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ......

O nu stinker det lakrits i hela huset, o om våra huvudet... usch o blääääää
Men vi är förhoppningsvis av med de äckliga krypen. Har inte hittat några fler i alla fall sen i måndags.
Kammade ur 2 lusägg ur Emilias hår igår, o 3 ur mitt hår igår. Men inget senare på kvällen o inget idag.

Imorgon fyller Emilia 2 år. Stoooora tjejen! :D


Kommentarer till mig
Postat av: M

Jag ville bara påpeka en viktig sak och det är att om man inte har några löss ska man INTE ta något lusmedel i håret för säkerhets skull. För att om man får löss en annan gång kan dom bli resistenta mot lusmedlet och då finns det inget annat sätt att få bort dom änn att raka av sig allt hår. Och det vill man nog helst undvika, särskillt på vintern.



Lycka till med avlusningen i alla fall (:

2010-01-20 @ 14:45:22
Postat av: Anonym

Fast med Paranix blir inte lössen resistenta.. det står på förpackningen. Det innehåller kokosolja o så var det nåt mer som kväver lössen... är naturliga ämnen, inget kemiskt.



Vet att det är så annars med andra lusmedel.



Tack för omtanken i alla fall. O det hade iförsig varit kul o se Roger raka av sig håret hihihi :)

2010-01-20 @ 22:01:19
Postat av: linda

Håller med, mot natrläkemedel som denna lakritsmoln blir de inte resistenta mot. :-)



Mn håller med, hela lägenheten luktar lakrits, ite ens daglig tvätt av håret hjälper.

Stå ut snart e skiten borta. Fr vi hoppas. :-)

2010-01-20 @ 22:30:24
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0