Varning för hemmafrun

Känner mig som en riktig hemmafru...haha.

Middag igår:
Stekt kolja, kokt potatis, sallad (mangold, spenat, rödlök, tomat), kesoröra med sardeller, ägg, dijonsenap bl.a..
Och vitlöksbröd till.
Det blev även lunchen idag.
Mellanmålet idag blev varma mackor på mitt hembakade bröd som jag gjorde igår kväll. Hade hemmagjord guacemole till.

Middag idag är Tom Kha Gai-soppa med nudlar.

Anledningen till att man blir en riktig hemmafru med middag o lunch är för att vi får matleverans varje vecka. :)
Är så skönt o få allt planerat o hemkört. O allt lagas från scratch... inga halv- eller helfabrikat.
Det enda man behöver gå till affären för o handla är middagen för helgerna, frukostar, mellanmål, frukt, tvättmedel o sånt o så allt gottit man vill äta.

Har varit riktigt duktig o bakat bröd några gånger nu... o så baka jag kladdkaka i förra veckan. Imorgon tänkte jag baka chokladskorpor. :)

Det sjuka med allt detta är att ju tröttare man är, desto mer energi får jag i kroppen.
Vill ju visserligen vara en liten bullmamma, älskar o baka. :)


Bak från förra veckan... igår bakade jag långpannebröd med linfrön, honung o grahamsmjöl i.
Nästa vecka ska jag baka riktigt supernyttigt bröd som innehåller solrosfrön, linfrön o massa annat nyttigt.

Idag var även Emilia på dagis för första gången på 2 veckor.

Kommentarer till mig
Postat av: rebecka

haha jobbigt med de där humörsvängningarna men nu har Moa faktiskt varit himla snäll de senaste dagarna. Hoppas det håller i sig ;D



2010-02-25 @ 07:50:13
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: rebecka

VÄRSTA HEMMAFRUN ;)



Haha. Jag kom på att hon kanske är så snäll för att hon har magsjuka. Det tänkte jag inte på ;D



Ja visst är den söt. En riktig liten dunboll.

2010-02-25 @ 12:49:45
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Sofie

Men visst är det härligt att vara hemmafru :)

Baka och laga mat.. Jag trivs!

2010-02-25 @ 15:56:25
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0