Skogs-utflykt

Nu har vi precis kommit innanför dörren, Wilma sover och Emilia ville titta på Labolina. :)
Vi har varit ute i ca en timme.
Värmde varm choklad, gjorde iordning mackor o packade ner det i en ryggsäck.
I med åkpåsen i pulkan, Wilma i bärselen, Emilia i overallen, o så gav vi oss ut....
Gick in i skogen för o leta upp en mysig plats o sitta på....

Hittade en liten plats vid en kulle med utsikt över trädtopparna. :)
Emilia tyckte det var lite jobbigt o plumsa fram i snön i uppförsbacke, var mycket gnäll att hon inte ville gå själv. 
Ville att jag skulle bära henne hela tiden, o så vägra hon sitta i pulkan.... var nära på o vända hem pga allt gnäll från henne. Hade ju hoppats på att hon skulle sitta i pulkan om hon inte orka gå. Vilket hon totalvägra. Men sista 50 metrerna så bar jag henne ändå... vart lite jobbigt med Wilma i bärselen o Emilia på ena armen....pust o stånk :)
Hon var lite ledsen när hon inte orka gå mer, men så fort jag drog fram varma choklad-termosen ur ryggsäcken så lös hon upp. :D

Mmmmmm..... gott gott gott

Här satt vi i kylan (-8 grader) o värmde oss med varm choklad. Mackan vart iskall på en gång...hihi

Upptäckte att Wilmas mössa hade glidit upp (när hon börja gnälla lite).. vart väl kallt om öronen. :)
Men så fort mössan var på plats så var hon nöjd igen, o sov vidare.
Vi satt väl där i ca en halvtimme, sen börja vi gå hemåt igen.... hemvägen gick bättre, då var det ju nerförsbacke... så då la jag Wilma i pulkan istället, o Emilia gick själv HELA vägen hem. (Var väl ca 300 meter vi gick, vilken långpromenad, hihi) Emilia skrattade hela tiden på hemvägen, lite skillnad mot ditvägen :)

Äntligen hemma...

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Svarar på din kommentar utan att läsa ditt inlägg.. (ska göra det sen)



Det är väl när man gått över två veckor som de bokar tid för igångsättning? Min kompis gick över 18 dagar :S Det är sjukt mycket! Hon födde den dagen de egentligen skulle sätta igång henne tror jag.

Nä, jag hoppas verkligen att det blir en februaribebis.. den 23e hade varit perfekt.. fast gärna innan såklart :)



Puss

2010-02-08 @ 18:01:16
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Aha, då hoppas jag att det är så här me :)

2010-02-08 @ 18:48:08
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh så mysigt det verka va! .. trots gnäll :)



Håller förresten på att fixa en ny header till din blogg nu :)

2010-02-08 @ 18:50:36
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0