Sista latmans-veckan

Nästa vecka sätter det igång igen... .träningen!
Äntligen. Har saknat o träna.... denna gång slutade träningen redan i september (3 mån innan Wilma föddes).. hade tidsbrist helt enkelt. fanns ingen tid alls o få in träningen.
Så jag har totalt haft 6 månaders uppehåll....
Kan säga att denna gång kommer jag inte jobba heltid när jag återvänder till arbetslivet (blir ev i januari 2011). Jag kommer gå ner till 75% för jag vill ha tid med barnen också, samtidigt som jag ska hinna med mig själv med träning.

När jag väntade Emilia körde jag på stenhårt med träningen 1 månad innan Emilia kom. Däremot kom jag igång jättesnabbt igen. Jag gick hemma i 1 månad, sen börja jag träna, totalt 2 månaders uppehåll... på tok för tidigt.
Anledningen till att jag säger så är för att mina magmuskler förstördes. Jag fortsatte träna hela tiden, o min mage blev aldrig normal igen. Så fort jag spände magmusklerna stod magen ut som en kon. Mina magmuskler hade inte dragit sig tillbaka helt när jag börja träna (de särar ju tydligen på sig när magen börjar växa o åker ut sidleds).

Denna gång har jag känt efter noga, o mina magmuskler är helt ihop. Så nu ska det gå o träna utan att magen förstörs. :)

1 vecka efter min träning satt igång, ska jag börja ta med Wilma o ha henne på mini-sats. Man får ha dem där från att barnen är 3 månader, o det blir hon 8 mars. Då tränar jag på dagtid. Första veckan får bli kvällstid när Roger kommer hem. Sent med andra ord,eftersom han kommer hem från jobb halv sju.

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0