I lördags flyttade vi från 55 kvm o 2 rum...

...till 85 kvm o 4 rum.
Vilken skillnad!

Vi fick hjälp av 4 flyttgubbar o 2 städkärringar. hihi.. Rogers 2 polare Mika o Tomas, min svåger Olof o pappa var arbetsmyrorna. O mamma o min syster Hanna hjälpte till med städningen. O så storasyrran Caroline hjälpte till o ta hand om Emilia hemma hos sig. Hanna stannade även kvar o hjälpte till med uppackningen.
Stort tack till er alla för hjälpen.

När vi väl kommit i ordning så njöt vi av pizzorna (beställde 3 jumbopizzor med cola) o grabbarna njöt även av ölen. :)

Pizzorna såg inte lika stora ut på fotot som de verkligen var. De var helt enorma. Trots att vi var 8 pers, så räckte pizzorna till lunch dagen efter för 5 pers plus middag till Emilia, mig o Roger.

Flytten drog ut på tiden eftersom de som vi bytte lägenhet med inte ens var i närheten o bli klara med utflytten när vi kom dit med lastbilen. Så vi tömde ut lastbilen i hela trappen, o fick vänta tills de tömt klart sin lägenhet. De hade bara 2 flyttgubbar till hjälp, o paret som bodde här stod i köket o tittade på o drack öl. :)
Klockan tolv hade vi själva städat ur vår lägenhet o tömt ut lastbilen i trappen i nya huset. Startade flytten strax efter nio. Vi hade varit helt klara med allt kl.1 om de bara tömt ut sin lägenhet. De hade en liten skåpbil så de fick åka ett antal vändor.
Först kl. 16 fick vi njuta av pizzorna. 3 timmar extra pga deras sölhet....

O till detta fick vi även städa ur lägenheten, toaletten var inte helt rengjord, låg gamla leksaker kvar bakom badkaret med massa annat skit.... väggarna hade svarta stänk lite här o var... fönstrena var inte rengjorda utan där låg massa skit på fönstrena plus massa insekter o småflugor mellan fönstrena.... bläääääää. Så vi har tappat en hel dags uppackning med o städa upp efter dom.

Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Städkärring?! Humpf! =) Dom var fan i mig helt jävla otroliga dom som bodde där förut. Konstiga människor!

Tack själv för pizzorna! =)

2010-02-04 @ 21:43:50

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0