Bus o rus o massa stök i hela huvet

Kändes som jag precis lämnat Emilia när jag gick o hämta henne idag. Var första deltids-dagen :)
Lämna henne kl.9 först (mer svårväckt än vad hon var idag får man leta efter), åkte iväg till BVC med Wilma där hon skulle göra en 2-månaderskontroll kl.10.
Läkaren var nöjd med allt, förutom att hon saknade ett leende från Wilma. Hon ler inte till vem som helst ju...
Wilma är nu 59 cm lång och väger 5,6 kg.

Sen gick vi o handlade, stretade mig fram i snömodden med 3 tunga kassar o en barnvagn som ville åt andra håll än jag ville, kånkade hem allt på bussen, kom hem, gav Wilma mat o bytte blöja, hann inte äta något själv på denna halvtimmen o sen promenera bort till Emilias dagis för o hämta henne kl 1330...

Sen var hela eftermiddagen ett enda stort GNÄLL. Wilma gnällde, Emilia gnällde o jag började också slutligen gnälla...middagen gick inte o påbörja försän kl halv fem... så middan var klar först kl.18... men fisklasagnen var så varm så den gick inte o äta försän en halvtimme senare...gav mat till Wilma som vrålat av hunger i en halvtimme.. o nu vrålade även Emilia av hunger . Förstår det. Surt o sitta o titta på maten som är skållhet, o som inte ens går o äta försän den svalnat något... 
Har verkligen fått känna på en tuff dag med barnskrik, trots, gnäll, vattendränkt kök (allt för o slippa höra gnäll från Emilia medans man lagar maten) o kalabalik i ens egen hjärna som slutresultat.

Nu är jag supertrött, fattar inte hur jag orkat hålla mig vaken ens såhär länge. Nu ska jag i säng OMEDELBUMS!
Så natti natti.

Avslutar med en skrattande Emilia (fotat från en av hennes gladare dagar), så somnar jag också med ett skratt på läpparna. ;)

Nu blev jag gladare direkt. Tänk vad lätt hon kan få en o mjukna o förlåta... Gonatt!

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0