Testar mjölk-allergi

Den 23 juli hade vi tid hos barnläkaren på BVC, Wilma har varit helt sönderknottrad med läskig eksem.
O hon har knappt kunnat sova sista dygnen pga klåda över hela kroppen, river sig blodig o sårig...
Hon ser värre ut i verkligheten än vad som syns på bilderna..

Eksem på mage, rygg, ben-vecken, knäveck, på hela armarna, armhålorna, på sidorna vid magen, huvudet, bakom öronen, nacken..o litegrann på kinder o panna.

Läkaren titta, o hon trodde det var mjölk-allergi, så vi fick allergi-medicin Tavegyl, som vi skulle ge henne i 2 dagar, morgon o kväll.
Hon skulle smörjas in med Mildison morgon o kväll i 1 veckas tid, o sen ytterligare 1 vecka bara kvällar....
O sen även smörja in huden några gånger per dag med miniderm, som är mjukgörande salva.
Under tiden ska jag äta mjölkfritt jag med, mycket läsande på allt man köper i affären. :)
Detta ska jag göra i 3 veckor, så sista veckan blir det helt utan någon medicin eller Mildison-salva.

Efter 2 dagar var all eksem borta.... men i onsdags förra veckan så börjar eksemet komma tillbaka igen, överallt... så det verkar inte vara mjölk ändå... äter ju fortfarande mjölkfritt (e inne på andra veckan), o smörjer in med mildison och miniderm.

Jag börjar tro hon är överkänslig mot röda bär o grönsaker.. för förra veckan åt jag jättemycket hallon. Druckit jordgubbsdrycker. Ätit jordgubbar.
Så jag ska göra ett eget test o undvika allt rött o se om det påverkar något...om utslagen försvinner.

Ska tillbaka till BVC 8 augusti (på Wilmas 8-månadersdag). Då ska de se hur det gått. O så ska hon få remiss till en barnläkare på KS och göra pricktest.

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0