Mat för Wilma

Wilma har inte varit så nyfiken på mat tidigare..tar en sked, grimaserar, spottar ut... o vägrar gapa mer...
Så har hon hållt på sen hon var 4 månader... .det enda hon gapat för o ätit är gröt i alla smaker.

Nu äter hon alltid gröt till frukost.
Till mellanmål brukar hon få majskrokar (som hon tycker sisådär om, hihi)....

....kex med smör på, banan eller gul kiwi., melon Tidigare kunde jag även ge hallon och jordgubbar, men det sa läkaren att jag absolut inte får ge. Det ska man inte ge till barn under 1 år tydligen eftersom det är som att kasta på dom allergi. :( Synd, för hon älskade verkligen det.

För en vecka sen köpte jag 8-månadersburkarna.
Har kört på spaghetti o köttfärssås-burkarna, för de gillar hon. Hon är däremot lite skeptisk mot bitarna av spaghetti o köttfärs som finns där i.
Idag mixade jag allt med stavmixerna, o hon gapa o åt upp 1/3-dels burk. Plus att hon fick en gul kiwi efteråt.
Hon dricker alltid vatten till maten..... ibland får hon färsk frukt o mestadels brukar jag ge dessertburk från affärn.

Jag har en månad på mig, sen ska jag sluta amma helt.
Numera ammar jag bara när hon ska gå o lägga sig o sova..o på nätterna (eftersom hon fortfarande vaknar varannan eller var tredje timme) zzzzzzz :P


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0