Läkaren för halsodling

I morse gick vi till vårdcentralen för o ta halsodling på Emilia, får svar på måndag/tisdag nästa vecka.
De ville veta om det är aktiva streptokocker eller om det är döda streptokocker från hennes senaste halsfluss (för 2 veckor sen).
Köpte frukost o åt vid sjukhuset.
Efter det gick vi o handlade i centrum, o Emilia hjälpte mig som vanligt o dra kundkorgen med varor i.
En äldre gubbe tyckte hon var så duktig "åå så duktig du e som hjälper mamma o handla..redan i så här tidig ålder, det här kommer bli en ordentlig flicka", o så gav han henne en påse med frimärken för att hon var så duktig... =O...hihi... fast Emilia vart jätteglad o lös som en sol över sina frimärken. hihi

Sen gick vi hemåt... ordentlig motion i en mördar-backe på hemvägen. :)
Det blev en riktig snigel-safari på vägen hem... låg sniglar överallt..jag fick köra sick-sack längs vägen... o Emilia sprang fram till varenda snigel o sa hej, klappa dem o vinka hej då. :D
Så det tog sin lilla tid.

NÄr vi nästan var hemma, stanna vi till vid en lekplats så Emilia fick leka av sig lite.
Wilma fick också leka av sig... :P

På den här gunghästen där man sitter två stycken mittemot varann o gungar tyckte Wilma var skitkul.
Hon skratta som en tok när vi börja gunga, högt skratt kom det från henne.... så fort fram med mobilkameran.

O så kommer Emilias stora kärlek...allt som har med motorer o göra..fordon...då blir hon helt till sig..
Sprang fram till staketet o hoppa upp på den för o se bättre när sopbilen kom. :)

Sen gick vi hem för o äta lunch, klockan var tolv så vi var vrålhungriga... kokt potatis med ugnsbakad torsk o kall dill-sås + grönsaker. Mums!

Nu ska jag o Emilia ner o baka bullar. Har beslutsångest vilka bullar jag ska baka, sommarbullar, kanelbullar eller cocos-bullar.....hmmm...
Wilma har precis tagit sig en andra (!!) tupplur för idag.... hon har varit vaken mycket idag. Mycket som hänt tydligen eftersom hon inte velat sova. ;)
När hon sover passar man på o baka lite....
Sen är det dags o börja med middagen också, under bull-jäsningen.

tjingeli-hopp!


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0