Hjärnskakning

Här har sjukdomar avlöst varann... först får Emiila halsfluss o får pencilin-kur.
Sen får Roger magsjuka.
1 vecka senare hoppar Emilia i sängen, en onsdag....

...ramlar med huvudet före, rätt ner i golvet.
Börjar gallskrika, o en halvtimme senare somnar hon pladask på vardagsrumsgolvet.
Jag åker iväg till tandläkaren, åker o handlar, kommer hem till allihopa... hon sover fortfarande, då har hon sovit i 2 timmar. jag lyfter henne till sängen i tron att hon ska vakna, men hon sover i en timme till.
Sen när hon vaknar, o sitter i min famn får jag en fors av kräk över hela mig.
Efter mammas råd, samt ett samtal med sjukvårdsupplysningen, åker vi till akuten för att hon antagligen fått hjärnskakning.. hon kräks 2 ggr till hemma innan vi åker.. o sen även i bilen. Tur att mamma följde med mig o Emilia dit, så hon kunde ta hand om henne i baksätet.
Efter en timme på akuten piggnar hon till ordentligt. Klunkar i sig ett helt glas nyponsoppa, vräker i sig nästan 2 bananer. :D

Vi får åka hem efter observationen som var 1,5 timme. Pga det inte verkar vara någon fara eftersom hon piggnat till så bra.
Torsdagen och fredagen är hon helhängig igen... vill inte leka, vill inte sitta, bara vara i famnen, o somnar titt som tätt, o hon äter inget. Vi ringer till sjukvårdsupplysningen o frågar om det kan vara något med hjärnskakningen, elelr olm det är något annat, o de säger att vi får komma in direkt o kolla vad det kan vara.
Nu åker Roger iväg, o de tror att hon blivit magsjuk nu eftersom hon är så lös i magen. Bajset är som brunt vatten.
På lördagen kräks hon efter att hon klunkat i sig ett helt glas nyponsoppa. Går 5 minuter o så kräks hon upp ytterligare det hon druckit...så vi ger henne max 2-3 klunkar per gång hon dricker...med 5-10 minuters mellanrum.

Ändå denna kväll vågar sig syrrorna hit med sina barn o storasyrrans sambo. Har förvarnat dem om Emilias sjukdomar o att hon är jättepigg ändå denna dag.
Vi grillar o äter gott.... o jag gör jordgubbspaj till efterrätt.

O så körde vi lite lekar på det när barnen gått o lagt sig.
Vi körde musiktema med inspiration från "så ska det låta" och "dobbidoo". :D
vart skitskoj!

Emilia mår jättebra nu i alla fall. hoppas bara det håller i sig.
Hon har varit lös i magen fram tills igår, då kom det rikitiga korvar igen. Men håller henne hemma från dagis ändå hela veckan så hon får återhämta sig ordentligt efter nästan 3 veckors sjukdomar.

Kommentarer till mig
Postat av: ullisar

men usch va läskigt?! och jag får flashbacks till Millas huvud-slå-i såklart...



tur att hon mår bra nu Emilia!

2010-05-03 @ 00:04:22
URL: http://ullrika.se
Postat av: ME&MY

Men lilla gumman då!? Man kan väl bli hängig några dagar efter en hjärnskakning eller så var det kombinationen kanske? Duktig och glad tjej hos doktorn iaf!

2010-05-24 @ 12:03:57
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0