Våran julafton 2008

1,5 vecka senare kommer hur vår jul var.... bravo! Men bättre sent än aldrig.... ;)

Vi firade hemma hos mamma & pappa & Hanna...o så var även Linda med Mary & Jonathan där också.
Caroline & co saknades tyvärr....de var hemma hos Olofs syrra o firade jul detta år (de har inte varit där på flera år).
Vi anlände till mami o papi ca kl 15, lagom till Kalle Anka började...

Emilias klänning framifrån.... hon ser lite groggy ut... blev hon det av dofterna från vår välkomst-glögg. :)


Bak på klänningen.. rosetten har visst hamnat lite på sniskan.... hehe
Hanna matar Emilia med lite jul-banan...


Efter Kalle plockades kalla bordet fram först, med sill, lax o massa gott..o sen kom varmrätterna fram.
Vi äter finskt julbord, så vi har leverlåda, potatislåda, kålrotslåda och potatislåda, o så julskinka, köttbullar, prinskorvar. Har jag glömt nåt?
Emilia fick smaka julvört, rökt lax... o hon älskade bägge två. O så hade vi tagit med lite julig burkmat...köttbullar...hihi...
Hon satt snällt still i över en timme o åt sin mat, plockade med sitt bröd o lax.....o flirtade med sin morfar på andra sidan bordet....hihi..


Jag i julbordet (fick klippa bort Hanna eftersom hon inte vill vara med på bloggen).


Medans vi andra satt kvar en liten stund till o åt o pratade, så fick barnen gå ner på golvet o leka. Jonathan försöker sig på o bjuda Emilia på lite choklad. Men Emilia vet ju att hon inte får äta godis....hihi....O så lirar de lite air-hockey också..


Emilia tar en liten "nap" o Jonathan står o suktar efter julklapparna "när ska vi få dom?"


O så vaknar Emilia...

O när barnens morfar går nerför trappan, frågar Mary "vart ska du moffa".
"Moffa ska bara gå o bajsa, jag kommer snart".... hihi..
MEN...... vem är det som bankar på dörren 5 minuter senare????


Emilia släpper inte tomten med blicken en sekund, under tiden han är där o delar ut julklappar.... o hälsa på tomten...det är riktigt, riktigt läskigt!!! :)


Emilia drunknar i alla julklappar.... helt sjukt mycket...ska ta kort på allt, så ni får se ALLT hon fick. Men det kommer en annan dag i denna vecka.


Ni får kika på några saker av vad hon fick...
En Brio-anka....she is in love!!!

Nä men titta kissen e inlåst i kartongen...

Va? Hur kom kissen ut?


Från oss fick Jonathan en spider-man-dräkt.... (han är helt galen i spiderman)...först var han jättelycklig när han skulle sätta på den. Men sen när vi börja skratta blev han nog lite lessen, han trodde vi skrattade åt honom för att han såg rolig ut.
visserligen var det därför vi gjorde det, men vi försökte säga till han att vi skratta för att han såg så cool o häftig ut med alla muskler.


Mary ville också prova....men blev lite blyg när kameran kom fram...


Emilia orkade hålla sig uppe till ca 2200, där hon satt o lekte med alla sina leksaker o kusinerna


.... sen gick vi o la henne. 
Vi valde också att sova över, så vi skulle slippa rycka upp henne sen senare på natten..

Juldagsmorgon.... vi missade julottan.... :(


GOD JUL I EFTERSKOTT!
KANSKE SKA PASSA PÅ O ÖNSKA GOD JUL 2009 ISTÄLLET!!! :D

Kommentarer till mig
Postat av: linda

Tala för sig sjuälv du! :-)

Jag skrattade till för att han såg så sött ut, min lilla "bebis". Spilevinken fick muskler. :-)



Men fick Emilia ett sånt trauma, av jultomten? :-)

Tänkte på toa bajsandet. :-)

2009-01-03 @ 02:38:12
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Hanna

Klart jag inte vill va med på bloggen med den där hemska bilden. Jag ser ju helt sjuk ut på den. :-) Måste godkänna bilden först innan du kan lägga ut nåt. O med tanke på att jag inte ofta blir bra på bild, så är det inte många bilder som kommer hamna i din blogg. Fast om jag minns rätt så finns jag med på nån bild iaf. Så helt anonym är jag inte. :-)

2009-01-03 @ 13:58:28

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0