Recept: Leverpastejbiffar

Läste att det är bra att introducera lever till små barn och därför ska man göra detta recept.
Gjord på leverpastej. :)
Ät gärna grönsaker och potatisgratäng till samt lingonsylt/rårörda lingon. Kan även byta ut potatisgratängen till kokt potatis och ha brunsås eller steksky till.
Men ha fortfarande kvar grönsaker och lingonsylt eller rårörda lingon.

Funkar från 8 månader.

Recept för 2 vuxna och 2 barn.

1 ägg
2 msk ströbröd
2 msk potatismjöl
2 tsk riven gul lök
1 msk mjölk
1 ask á 200g bakad, mager leverpastej
(1/2 tsk salt)
(1/2 krm vitpeppar).

Vispa ägget.
Tillsätt ströbrödet och låt det svälla i ca 10 min.
Blanda ner potatismjöl, lök och mjölk.
Mosa leverpastejen och blanda med äggblandningen.
Salta och peppra. Stek i margarin.
Klicka ut smeten direkt i pannan.
Stek biffarna på svag värme ca 3 min på varje sida.

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0