HURRA HURRA - GRATTIS EMILIA - 1 ÅR IDAG!!!!

Idag var det exakt 1 år sen en 4,4 kilos Emilia kom till världen. Den 21 januari kl. 1702.
Utdragen med sugklocka.

Sa till Roger igår när vi skulle gå o lägga oss (vid tolv, sent, sent blev det).. "kom du ihåg vad vi gjorde för exakt ett år sen) j.....Det var lite kul o tänka vad man gjorde då.
Då låg jag ute i vardagsrummet med ordentliga värkar bak i ryggen (för det var där jag kände av värkarna) o mamma låg i andra soffan. Hon hade nog svårt att somna, eftersom varje gång jag fick en värk (var 4:e el 5:e minut tror jag det var) så reagerade hon.
O Roger låg inne i sovrummet o försökte sova.
Hade sagt till både mamma o Roger att passa på o sova nu, tills jag kommer o väcker er pga vi måste åka in.
Klockan 03.00 ca åkte vi hemifrån. Blev inskriven 03.30.

O nu.... kl.11 för exakt 1 år sen var jag öppen 7-8 cm.
Kl. 12 var jag fullt öppen och epiduralen slutade verka kl.15..så efter det fram tills Emilia kom var jag utan smärtstillande.

Utmattad, trött men glad mamma och lilla söta Emilia


Hemkomsten 2 dagar senare


Emilia 1 år senare



Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Grattis, grattis, grattis Emilia!!!!!! Lilla gumsan har blivit stor. :-) Ge födelsedagsbarnet en stor bamsekram o en blöt puss från mig. Kanske dimper ner för att ge henne det själv. Orkar ju inte vänta ända till söndag. Tihi.

Pussar o kramar från moster/syster

2009-01-21 @ 11:43:02
Postat av: Johanna

Jag blir helt tårögd, fan vad fort det går. Jag vill inte att min ska fylla ett, hon ska alltid vara liiiten...



Stort grattis Emilia på din första födelsedag!



KRAM

2009-01-21 @ 15:46:51
URL: http://www.desbarrar.blogg
Postat av: Jennifer på Fashioncut

Grattis till eran söta lilla buse :)

2009-01-21 @ 17:50:11
URL: http://fashioncut.blogg.se/
Postat av: Tess

Gud vad underbar hon är=) STort grattis!! Ett år går fort!!Kram

2009-01-22 @ 20:17:01
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: Tess

grattis emilia! (några dagar i efterskott)

hoppas födelsedagen var mysig och bra! kramar

2009-01-24 @ 18:39:48
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: ullrika

massaste jättegoa grattisar och hurra till lilla emilian i efterhand, och till hennes skitduktiga mamma! - och lite till pappan för support ;)



krams som tusan!

2009-01-25 @ 00:25:44
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

måste förresten kommentera bilderna för hon är så vansinnigt söt! på den sista kan man se det lilla märket efter olyckan i höstas. uschiamej.



å en annan grej. hon måste varit jättestark i nacken det lilla pyret om det går att hålla henne sådär upprätt bara två dagar gammal! coolt!



återigen, och i väntan på fler foton, grattis på andra födelsedan (för jag räknar den första som en sån också!)!

2009-01-27 @ 20:29:56

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0