Inskolning dag 5

Klockan 830-930 gällde idag också.
Vi kom till gården, där alla barn var, som alltid på mornarna mellan 815-1030.

Emilia stod o tryckte vid mitt ben, o kikade på de andra. Men hon stod ändå o log hela tiden. :)
Så gick jag bort till sandlådan o tog fram en lastbil. Då kom hon dit o satte sig. Sa till Emilia att jag går o sätter mig vid borden.
Inga protester!

Efter 10 minuter kom en av fröknarna o sa att nu kunde vi föräldrar gå inomhus.
Så jag gick bort till Emilia o sa: "Hej din sandråtta. Nu går mamma inomhus o dricker lite kaffe. Kommer senare."
O så gav jag henne en puss på kinden. Hon puttade i princip bort mig... :D

Strax innan halv kom en lärare in o sa att nu är det fritt fram för o komma ut igen.
Allt hade gått jättebra. Emilia hoppa upp i min famn direkt... superglad.
O de sa att hon hade testat på det mesta idag. Kört dockvagnen med dockan, trehjulingen, gått o tittat i lekstugan, gungat med en annan kille. Men hon ville inte riktigt hålla i handtaget (tyckte kanske han var för nära då, hihi), så den ena fröken var tvungen o stå bakom o hålla i Emilia i ryggen, så hon inte trilla.

Promenerade hela vägen hem, 25 minuter...Innan vi gick hem till lgh, stannade vi till på gården hos oss i ca en halvtimme. Emilia fick en banan o äta..... o så gungade hon, o balanserade omkring i sandlådan.
O så blev det lunch här hemma vid 1130, o nattning vid 12... fast hon somna inte försän 1230.


Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0