Kämpar vidare

Var på jobbet igår o förhandlade med chefen.
Kände att jag ville ta det öga-mot-öga, så jag åkte in till jobbet igår på eftermiddagen.
Kollade i hans kalender på Outlook att han skulle vara inne på kontoret.
Så Roger fick ta Emilia medans jag var där inne.

Han skulle återkomma i veckan när han fått reda på föräldraledighetslagen, som han aldrig hört talas om innan, att jag verkligen hade rätt.

Idag fick jag svar igen. Men jag ser att han misstolkar lagen. Han blandar ihop om jag har mammadagar kvar eller inte.
Han tror att lagen gäller om att jag måste jobba minst 75% om jag kommer tillbaka.
Men det är en helt annan regel.

Så jag kämpar vidare. Har haft diskussioner med honom idag också.

Jag ger mig inte! Jag o Roger SKA jobba halva veckorna var.
Roger jobbar måndag-onsdag, och jag torsdag-fredag.

Vi vill båda vara hemma med denna gobit... samtidigt som vi vill jobba också.


Kommentarer till mig
Postat av: Tess

lycka till!!

2008-10-07 @ 22:03:45
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud bilken fin unge du har :)!

2008-10-09 @ 20:06:13
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0