Snart försvinner snön.....

....läste att det ska försvinna imorgon.....
Så jag fick eld i arslet o få ut Emilia i pulkan....

Fast hon verkade inte tycka någonting om pulka-åkandet....
Först gnällde hon lite... men sen så fort vi rörde på oss, så satt hon helt blickstilla o bara tittade rakt fram....

Jag försökte springa med henne, gick uppför småbackar o sprang nerför.... men näää!!!

Så kul var det lixom!!! :D

Det enda som kom ur detta var en genomsvettig mamma...haha..

Tror bara hon var trött, för när vi kom in, försökte jag ge henne lunch, men hon ville inte äta... o då gick jag o la henne, o hon somna på 2 röda..... ;)

Så jag ger det ett andra försök i eftermiddag.....tror jag.... ;)



På bilderna såg ni förresten hennes nya vantar och tossor på fötterna...
Tossorna är lite omatchande, men strunt i det..... orsaken är att hennes storlek fanns bara i dessa lila... vi hade velat ha de bruna helst, eller gråa... men de fanns bara i de mindre storlekarna 80/86.... o hon har tydligen 92/98, eftersom hon har tjocka sockor i dessa också.
Därav de lila!!!
Fast det är väl inte såååå farligt illa????

Kommentarer till mig
Postat av: rebecka

Moa måste få en pulka! ;D så sött..



Haha, ja det ser så kul ut när hon halkar omkring på golvet. Hon far fram som en groda :D

Idag måste vi barnsäkra här hemma, hon vill hela tiden stoppa fingrarna i eluttagen.

2008-11-25 @ 15:10:14
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Helena

Hej! Oh så mysigt! vi kom inte så långt idag. Var och handlade mat och sen la vi oss för att vila efter lunch och vaknade inte förens på eftermiddagen.. så det får bli imorgon för jag tror knappast att snön försvinner tills dess..



Du föresten, det är dags för Outlet försäljning nu på Tors-Söndag. Kolla på min blogg för mer info.. kram

2008-11-25 @ 17:46:07
URL: http://mesamou.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad fin pulka!

Z har likadan :-)

2008-11-25 @ 19:46:57
URL: http://sandrolin.blogg.se/
Postat av: Sara

Spelar väl ingen roll vilken färg tossorna har. Så länge hon inte fryser om fötterna. Mysigt med snö!!

2008-11-26 @ 06:22:13
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej då, hon är så fin.Man ska inter matcha allt, det är tecken på att man saknar fantasi och att man är rädd för att sticka ut..typ..

(Nytt Johanna ordspråk)



Millie gillar pulkan men vill klättra ur hela tiden för att leka i snön, hade jag vetat det hade jag köpt en vattentät popoverall med klistrade sömmar. Trodde hon var för liten för sånt? Jaja, hon får väntaq tills nästa vinter, sitta snällt i både pulka och vagn, se men inte röra heter det ju!

2008-11-26 @ 07:43:59
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: linda

Hon är jättefin! skär sig inte alls tycker jag.

2008-11-26 @ 08:13:40
Postat av: ullrika

glömde kommentera dom här bilderna när jag var här inatt:



Emilia har likasamma overall som min Maali! fast vi köpte en som hon redan vuxit ur. ville ha den i höstas när hon var med oss i trädgården och så. plus att den hade inbyggda tossor vilket var görpraktiskt för henne som inte kunde gå då (eller nu heller egentligen).



å nä. det skär sig inte såå mycket :) tycker det är fint när ungarna inte är stenmatchade hela tiden!

2008-11-26 @ 12:01:38
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0