Picasso.....Dali...Monet....???

På sin 10-månadersdag så tycker jag Emilia är tillräckligt gammal för att få använda målarfärger.... :D

På öppna förskolan igår, där vi var med Linda o hennes 2 barn Mary o Jonathan....

Leker med de stora killarna..... hon jagar de som har båt..haha...


Bamse fanns också på öppna förskolan :) Nä, men ....det var ju Jonathan....


2 konstnärer..... Jonathan o Mary...Vem är Picasso?? Vem är Monet???....


Första penseldragen....


Känns penseln rätt.... är det rätt färgnyans????Proffsen vill ha perfektion....


Full koncentration.....


Slutresultatet....


Man blir trött av o ligga på topp, som konstnär.... Ser så mysigt ut i vagnen.. vill själv krypa ner där.... :)

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

Så söt bamse!! :)



Va duktig hon är, lilla Emilia.. hihi.. :)

2008-11-22 @ 10:36:59
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Inget som förvånar mig.. Varje år då snön kommer så blir det kaos i skåne.. Fattar det inte!



-Oj, nu kom det visst snö igen.. precis som det gjorde förra året, det var vi inte beredda på .. hur hanterar man sånt här?!



.. typ .. :P haha..sjukt



puss puss

2008-11-23 @ 00:58:37
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: marcus

Haha! Dom där bilderna måste du spara!

Sånt är alltid kul att ha när man växer upp!

2008-11-23 @ 16:18:13
URL: http://mktbra.blogg.se/
Postat av: ullisen

va duktig mamma du är som låter henne kladda sådär! jag har värsta kladdnojjan... fast, en sån tavla hade jag gärna haft hemma på väggen! [det kommer nog bli en å annan ritning med tiden gissar jag :)]



har snokat lite mer nu. det är en väldans bra och skojig blogg för att vara än bäbiblogg det här. framför allt har du ett bra språk (vilket saknas hos alltför många bloggskrivare...)! och så skriver du om intressanta saker (sömn mat framsteg etc). och har massa fina foton! och skojsiga filmer!



väldigt trist att det strular så med nattsömnen för er. vi har faktiskt börjat få bukt med våra. lite. håller tummarna för att ni ska "komma överrens" och att Emilia ska hålla med också!

2008-11-25 @ 21:33:29
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0