Förstår ni allt era barn säger??

E så roligt o höra när Emilia pratar o pratar.... fast det blir mest en massa ljud. babababduuduuhuuoooollamamma....dadadada....aaaaaaaahhhhAAAAAA. :)

Titta hör man klart o tyligt att hon kan säga....
Tutte har hon också lärt sig o säga, o samtidigt drar hon i min tröja...
Däää... betyder antagligen där....
Pappa, Mamma....dessa två ord behöver ingen förklaring. :) Alla vet vad hon menar..
Ba... som vi tror betyder banan... för när vi frågar om hon ska ha banan, utropar hon glatt "ba".... eller om man tar fram en banan så skriker hon också ut det.
Boppa...eller bobba.....som hon skriker när "bolibompa"-sången kommer på TV.

Vi tycker hon borde ha lärt sig säga ordet "lampa" också, med tanke på hur mycket vi tjatar om det ordet....
Hon utropar alltid "Titta" o pekar på alla lampor hon ser....o vi säger "ja, titta en lampa".
Fast det har hon inte lärt sig säga ännu.... men det kommer nog snart... :D

Men igår kom det två konstiga ord ur munnen på henne...haha....
Hon pekade på sin vatten-nappflaska o skrek ut "fotjooooos".....haha....ja ni vet ju vad jag tänkte direkt. Fot-juice...haha...
Tycker hon vatten smakar så illa???? hihi


Kommentarer till mig
Postat av: ullrika

hittade hit via en kommenter du skrivit hos en av bloggarna jag läser. har "snokat" runt lite hos dig nu och vill bara lämna ett avtryck:



hon är jättefin din dotter! och tidig jämfört med min ettåring :) kul att hon redan pratar massa! och kryper och står. går lite också kanske?



det är så häftigt med ungar. att dom liksom utvecklas i sin egen takt, och får fason på sig själva liksom. min bäbi har inte haft så stora problem med att inte kunnat krypa förrän hon var tio månader, men jag vet kids som är görfrustrerade. och jag kan idag se att min EmmaLi är rätt bra utvecklad på andra plan. och att man inte ska jämföra sina ungar kanske funkar för en del, men det är klart att man gärna vill jämföra barnen. precis som man jämför annat i livet!



ska försöka följa din sömnutveckling. spännande! vi hade skitsvårt för sovning i början. fyra månaders hysterisk kolik. men. vi gav oss den på att få henne att sova gott. och somna själv. försökte med tillit och förtroende få henne att förstå att hon skulle klara sig själv. att hon blev trygg. det blev jobbigt som fasen, men det tog bara en helg (om jag minns rätt) och sen sov hon som ett skolexempel på lagd bäbi. senaste veckan har det gått tillbaka till för-jävligt. vi försöker hitta tillbaka till trygga Maali igen. men visst fasen är det jobbigt. och värst är det när hon vaknar på natten och inte vågar somna om. det är tufft att klara en arbetsdag med så lite sömn...



nå. nu blev det här bamselångt!

hursomhelst, lycka till med allt!



tjo!

2008-11-19 @ 23:08:44
URL: http://akirllu.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0