BVC-besöket igår

Nu har vi vägt o mätt lilla Emilia..... men tänker inte avslöja hur stor hon är förräns imorgon (på hennes 10-månadersdag). hihi.

En läkare var där o tittade på henne också, kollade ben, armar, bäcken o allt det där.....
Frågade en massa frågor om hennes utveckling... försökte få henne o ta några saker i händerna... men Emilia vägrade... hon bara tittade på mig o sträckte sig efter mig hela tiden... haha....

Men hon hade precis somnat i sin vagn (det är hennes sovtid när vi hade läkartiden).. o sovit ca 20-25 minuter bara... så hon var väl inte på jättehumör för o leka o prata med dom... ;)

Pratade även med vår sjuksköterska och läkaren om Emilias sovvanor.. sa att vi ville börja med 5-minutersperioden.... o vad de ansåg om den....
Sa att nu har vi henne mot bröstet, så somnar hon så på 15-20 minuter.....

O vet ni vad de sa????
Jag som har bestämt mig för att stenhårt köra med våra metoder.....
NÄ, de tycker vi ska fortsätta natta henne så.. så att vi har henne mot bröstet....det lät ju så mysigt, o eftersom hon somnar så fort av den metoden, så borde vi lika gärna fortsätta göra så... o inte krångla till det..O eftersom hon ändå sover vidare hela natten, efter att vi lägger henne i sängen (efter bröstkorgs-vaggningen) så fungerar den jättebra tyckte dom... :(
Hoppades ju på att få medhåll... o när jag berättade det för Roger, så höll han också med dom... han tycker Emilia är för liten för att lära med sovmetoder...jaja....så bra gick min vilja igenom... haha

Så gott folk.... igår kväll blev det en nattning på bröstkorgen....


Gammal bild.. här är Emilia 3 mån gammal....

MEN.... jag ska försöka få  henne att somna själv i sin säng på dagtid istället.... det enda svåra med det är att oftast vid 13-tiden så är man ute o flänger... o då somnar hon i sin vagn....där har hon aldrig några problem att somna heller....somnar utan minsta skrik eller gnäll....o jag vill ju få henne o somna själv i sin säng....!!!!
Ska kämpa de dagar vi är hemma i alla fall.... ;)

Kommentarer till mig
Postat av: an

nej vilken sööt plutt ;)

2008-11-20 @ 11:32:34
URL: http://nittioniograman.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Här är det bara bra, har tagit min "lunch" två smörgåsar med sallad och skinka..

Melina sover som en stock medan Vasilis fortfarande sitter och pratar i sängen, ska gå upp och säga åt han att sova... Annars inget, sitter och överväger om jag ska lägga mig och vila själv en stund eller förbereda middagen för ikväll?... mmmmm det blir nog Vila! Kram

2008-11-20 @ 12:29:50
URL: http://mesamou.blogg.se/
Postat av: Therese

Jobbigt att ni har sånt problem med nattningen. Jag har kört 5 min metoden sen bella var liten.. Har faktist inte kört den medvetet utan har bara lagt henne i sängen.. Och nu funkar det jätte bra. Tror hon bökar ca 10 min sen sover hon=) Men har fått ert gamla problem med maten. Hon vägrar äta!

Är nyfiken på vad Emilia väger och hur läng hon är=)

2008-11-20 @ 13:21:58
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: Desirée

Hehe ja han har varit riktigt tidig hela tiden.. De har sina fördelar och nackdelar =) Känns som om att man inte har haft en bebis alls nästan! Hoppas nästa blir "normal" eller lite sen =) Kramen

2008-11-20 @ 13:23:37
URL: http://mammatillmelvin.blogspot.com
Postat av: rebecka.

oj, 2-3 timmar. Vad jobbigt..



Ja det är verkligen svårt de här med sömnen.

Moa har börjat vakna kl 4 på morgonen och vill komma till oss.



Har du slutat kvällsamma?

2008-11-20 @ 14:25:44
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: diana

Bra tips!!Tack för söt kommentar söta du! =) Kolla gärna mitt nya inlägg där jag säljer ut delar av min garderob! =) Trevlig torsdagskväll i regnet =P Kram// Diana

2008-11-20 @ 21:55:20
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: ullrika

jag vill såklart inte gå emot BVC, men jag röstar ändå på din metod. ju tidigare man börjar, ju tidigare får man fason på det. även om det funkar bra att låta henne somna hos er idag så kommer det väl inte att göra det om fyra månader? - eller när ni nu bestämt låta henne sova i egen säng.



vi flyttade över Maali i eget rum när hon var ungefär fem månader [om jag minns rätt!]. det funkade skitbra. både hon och vi sov mycket bättre efter det :)



fast sånt där måste man känna sig för själv! gör det du och din man tycker är bra. då blir det bra! det är jag övertygad om!

2008-11-20 @ 21:58:43
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha, tji fick du =P



Ha en toppen helg gumman!

2008-11-21 @ 11:31:09
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Alltså jag förstår mig inte på dom där tanterna på bvc. Dom måste leva på stenålderstid fortfarande. Det är klart en unge ska kunna somna själv i sin säng. Dom ska bara göra det! Inte ska man hålla på o vagga dem till sömn. Nej, lola o roger börja med sova själv metoden säger jag. Ungarna måste ju vara lite självständiga, o hon är inte för liten, snart ett år herregud. Vill ni vagga henne så tills hon blir tre år? För det kommer bli så om ni fortsätter med det. Ok, nu har inte jag några barn själv, men det är så jag skulle göra. Vissa tycker väl det är Hitleruppfostran o vill dalta med sina barn o tror att man måste visa dem kärlek på dom konstigaste sätten, alltså genom att ha ungen sovandes mot bröstet. Man kan älska sitt barn otroligt mkt fast man låter dom somna själv skrikandes i början innan dom lär sig.

Blev ett långt inlägg men blir så irriterad på dom där mupparna på bvc. Tack för mig!

Pussar o kramar till er

2008-11-21 @ 15:21:13
Postat av: rebecka

Tycker också ni ska fortsätta med "mot-bröstet-nattningen" om det funkar. Det låter ju mysigt :)

2008-11-21 @ 18:59:43
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Sofie

Liten utmaning till dig i min blogg :)

Puss!

2008-11-22 @ 00:27:59
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0