Barnvakts-kvällen

Igår kväll var ju vi barnvakt till storasyrrans 2 barn.
O de var så himla snälla, hjälpsamma o roliga!


bild från i somras, när de var o hälsade på hemma hos oss.

Trodde vi skulle få nån liten motgång under kvällen... men nä!!!

De hjälpte till med maten, dukade fram, åt upp nästan allt på tallriken,vi lekte en stund o busa, de hjälpte till o städa undan alla tusen leksaker som låg framme. Satt snällt o tittade på barnprogram medans de åt sitt lördagsgodis.
O när vi skulle gå o förbereda oss för sängen, så var det inga protester, utan jag fick byta blöja o borsta tänderna på dem utan problem.
De valde ut sina varsina böcker (Linnéa fick 2 böcker, eftersom hon hade så korta sagor). O så fort jag läst klart för dem, o sa att nu är det läggdags.
Så vände sig båda två om i sängarna, o somna på 2 röda. :)

Klockan halv 9 så sov alla 3 barnen (Emilia får ni ju inte glömma, hihi) så jag o Roger fick en väldigt lugn kväll framför TV:n.
Tittade på en skräckis med Kiefer Sutherland, Mirror. Lite halvskum, men helt OK.

Tyvärr ingen kamera. Den glömde jag typiskt nog hemma!



Nu på eftermiddan ska vi hem till pappa på farsdags-fika.


Kommentarer till mig
Postat av: Diana

Tack söta du för gullig kommentar! Vill du bli årets blogg 2008 i min blogg och förutom äran att vinna den titeln få fler besökare plus de 6 senaste nr av populära modemagasin? ;) Gå in och rösta/nominera i min blogg! KRAM!! p.s. sååå söta barn!!

2008-11-09 @ 11:43:59
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad skönt att det gick så bra!

Själv har jag inga barn att barnvakta, var ju först ut i kompis ligan med min blygsamma ålder 20..

Men nu börjar det hända grejer i kompisgänget!



Sv; Jo jag hade lagt extra nycklar i skötväskan, nå´n gång ska man väl ändå lära sig?? =)

2008-11-09 @ 21:33:58
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Har ni bestämt exakt dag när ni ska ner hit??

Längtar!!



Brudens bäste man var underbar!! Du får fortsätta springa till videobutiken för att hitta den :)



puss puss



2008-11-10 @ 10:08:30
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0