Utflykt till Babyland o IKEA

Efter BVC tog jag en fika med Olivia i Väsby centrum och sedan åkte jag iväg till IKEA och och Babyland, i Barkarby.
Tillsammans med Linda o Hanna, o så låna vi mammas o pappas bil (eftersom Roger har vår bil till jobbet, dagligen).

Från IKEA köpte jag:
2 te-silar
1 vitlökspress
Täcke (som vi ska använda som lekfilt, lägger den i ett vanligt påslakan)
Matstol i plast (den ska vi flytta ut till altanen så fort vi köpt den ordinarie matstolen, den vi egentligen vill ha).



Från Babyland blev det:

Strandtält
Fin-sockor (till dopet)
Sverige-strumpor
2 st Sverige-bodys
Tandborste
Tandkräm
Tallrikar och skedar för Emilias mat (snart börjar vi med smakportioner).
Kylbitring
Leksaks-elefant där öronen prasslar och själva elefanten skramlar.
Bordunderlägg, från Lundmyr of Sweden, till Emilias matplats (se bild ovan).

Måste ju vara rätt klädd till fotbolls-EM i sommar!!! ;)

Apropå det med lekfiltar, hittade en på Babyland.
Hur kan de ta 400 kr för en liten lekfilt....helt absurt!!!!

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0