Löneförhandling och PU-samtal.

Igår, måndag, var jag till jobbet för att löneförhandla och ha PU-samtal.
Känns lite dumt att ha PU-samtal eftersom jag inte kommer vara tillbaka försän det är dags för nytt PU-samtal.
Så jag sa att vi kan avvakta med att ha PU-samtal tills nästa år, eftersom det kan ha hänt så mycket tills dess.

Redan på 3 månader (sen jag slutade) har ekonomiavdelningen ökat från 8 personer (inkl.mig) till 11 personer (exkl. mig). Så det har kommit 3 nya personer dit. Räkna jag rätt nu? :-)

O lönesamtalet gick jättebra. Fick 1.000 kronor i löneökning. Han ville först ge mig 500, men jag ville ha minst 1250 kr mer sa jag. Så gick han upp till 750 kr, och då började jag motivera varför jag tyckte det var för lite.
"Okej", sa han, "950, där är mitt stopp. Mer kan jag inte ge, för då får jag svårt att motivera varför just du skulle få så mycket mer än de andra".
Så jag sa att lägger han till en 50-lapp, så är jag nöjd.
TJOHO, och det fick jag. Så jag är supernöjd. Fast man kan alltid ha mer i lön. ;-)

Var jätteskoj att träffa alla på  jobbet igen. Tog en hel timme innan jag hade gått igenom hela kontoret (vi är ca 60 pers totalt på kontoret, o då var kanske 15 borta den dan) haha..så det tog sin lilla tid.
Tur att jag kom dit vid halv 3 redan, eftersom jag hade löne- och PU-samtalet kl.1600.
Emilia fick sitta med inne hos chefen, eftersom hon vägrade sova o bara skrek, men väl därinne verkade hon tycka det var riktigt tråkigt så hon somna till slut. tihi.
Kändes lite roligt att sitta o löneförhandla med en bebis i famnen och lukta spya (vart helt nerspyad minuterna innan jag skulle in till honom, och hade inget ombyte med mig). Plus att hon låg i min famn o la högljudda pruttar hela tiden..hihi.. så det blev ett lättsamt samtal i alla fall. skönt!!


Var även på efterkontroll hos barnmorskan, och fick en ny tid hos gynekologen till nästa vecka, på onsdag.
Eftersom jag tydligen hade små hudflikar där jag hade spruckit. Och de har börjat svida när jag kissar. Så då tyckte hon att gynekologen skulle titta på dem ifall det skulle bli någon eventuell operation för att ta bort dem.
Emilia var kinkig där med, så hon fick ligga på mitt bröst medans jag låg i gynekologstolen hos barnmorskan. :-)

Kommentarer till mig
Postat av: becki

Hon vägde 3440 gram och var 49 cm lång :)

Tycker de är svårt att pumpa med handpumpen ;/ eller de kommer inte så mkt. igår pumpade jag ut knappt 10 ml men bröstet var endå hårt. Kanske får träna lite mera.
Hur länge brukar det ta att pumpa ut/tömma ett bröst?

2008-03-19 @ 14:53:46
URL: http://www.beccki.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0