Fredagen

I fredags på eftermiddan kom Rogers mamma förbi och hälsade på mig o Emilia. Vi tog en liten fika, och så somnade Emilia i sin farmors famn.
Sen ringde Roger och sa att ikväll kommer Jimmy och Camilla förbi tillsammans med sin lilla son Melker.
Han är ca 3 månader äldre än Emilia, föddes 12 oktober 2007.

Vi käkade middag, grabbarna drack lite öl och så spelade vi Buzz Hollywood..
O vem vann?? Självklart jag... och Emilia. Hon satt ju hos mig o hjälpte till. ;-)

Vände från att ligga sist, till att vinna allt när vi kom till sista omgången.

Melker är ju så söt, o han var så lugn!! Lekte tyst för sig själv i babygymet när vi satt o åt o sen låg han o sov i sin bilbarnstol ute i hallen.
Fram tills de gick hem, vid 1 på natten.

Ikväll ska vi iväg o grilla hos Putte o Åsa, o deras dotter Elvira. O så är det ett annat par där också...där tjejen är gravid. Så då får killarna dricka vin eller öl denna kväll me... o tjejerna kör saft. hihi..

Läste på en blogg att ammande kvinnor nu får dricka 1-2 glas vin, 1-2 gånger i veckan, enligt livsmedelsverkets nya kostråd.
Låter ju helt sjukt!!

Nä, det vill inte jag chansa o göra. Jag avstår då hellre tills jag ammat klart. Är ju inte så långt kvar nu.. ca 4 månader till....
O kan ju alltid pumpa ut nån kväll om man skulle vilja ta.. fast då skulle jag fortsätta pumpa ut under hela kvällen o morgonen därpå. Så jag skulle vara hundra procent säker på att alkoholen är borta ur mjölken...
Gör säkert en sån utpumpning åtminstone en gång i sommar....


Idag vaknade jag o Emilia vid 07.30, men nu har hon somnat om, visserligen för ca en timme sen, o ligger o sover för fullt med Roger.
Själv har jag hunnit äta frukost, kokat havregrynsgröt som jag gör varje morgon.... gott gott.. lekt med Emilia, ammat henne 2 gånger, bytt blöja på henne, startat tvättmaskin o diskmaskin o städat undan från igår kväll.
O klockan är bara tio över tio.... inte illa!!! :-)

Avslutar morgonen-bloggandet med en bild på en glad Emilia.

image86

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0