Första bastu-badet

I tisdags tränade jag och Hanna lite muskelträning. Första träningen för mig efter förlossningen. Har inte tränat då på 3 månader totalt.
Sen skulle vi basta efteråt (har bastu hemma hos våra föräldrar, där lillayrran Hanna också bor) och tog med oss lilla Emilia in också. Premiär med bastu-bad för henne.
Hon var ju så söt. Ska lägga in en bild på henne. Hanna, du måste skicka över bilden på henne när hon sitter i bastun.

Vi satt längst ner i bastun och var inne i ca 3-4 minuter åt gången. Totalt 3 turer in gjorde vi. Duschade emellanåt, plaskade henne även med vatten inne i bastun över hela kroppen, och ammade henne en gång i en av pauserna och sen även efter att hon var nybastad och nyduschad o hade rena kläder på sig.
O hon satt så snällt därinne. Hon älskar verkligen värme. :-)
Hon har nog fått lite finskt blod i sig ändå...hihi...

När vi hade torkat kroppen torr, så var det dags för att föna håret. Ännu en värme-källa hon älskar. :-)
Hon sitter bara o myser....
Har lite bilder tagna tidigare hemifrån.... fönar henne varje gång hon fått duscha eller bada.


image65

   

"Lika bra att hålla i sig i pappas halsband så länge det blåser från hårfönen...
Men vet ju aldrig om lilla jag blåser bort....."

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0