Barnbidrag eller ej??

Läste en annan artikel på aftonbladet om inkomstprövning av barnbidrag.
Maud Olofsson vill införa detta, att höginkomsttagare inte ska ha rätt till barnbidrag.

Förstår inte hur de tänker.... innebär detta att endast ensamstående ska få rätt till barnbidrag?
Eftersom gränsen ska gå vid 20.000 kronor. Och är man två föräldrar i bostaden, så tjänar väl de flesta familjer mer än 20.000 kr i månaden? Rätta mig gärna om jag har fel.
OM man räknar enbart på den ena förälderna... innebär det då att om kvinnan tjänar låt oss säga 40.000 kr och mannen 19.000 kronor... är det då okej att flytta över barnbidraget till mannen bara för att få rätt till barnbidraget? då blir det fel ändå eftersom de borde i detta fall räknas som höginkomsttagare.

Förstår inte tanken med detta.... pengarna är ju till barnet, och inte oss föräldrar.
Och jag tycker inte om att allt ska delas in i klassamhällen.
Sedan anser jag att har man inte råd att skaffa barn - varför skaffar man då det? Jag skulle själv aldrig föda fram ett liv till världen om jag inte visste att jag skulle kunna försörja det.
1.050 kr som barnbidraget ligger på idag, mer än så kostar väl ändå ett barn om man räknar med kläder, leksaker, mat o hygien.

Vill de ändå envisas med att införa detta, så höj i så fall ribban på vad man får tjäna.
20.000 kronor ser inte jag som någon höginkomsttagare.
Allting kostar ju så förb-*pip*..... mycket idag..

Kanske är jag anti detta förslag eftersom vi då blir en av de drabbade.... kan det vara så? :-)

Misstänker att jag kan skapa mycket agressioner hos vissa nu. :-S
Men detta är bara mina åsikter... alla tycker ju olika. O tur är väl det.....

Kommentarer till mig
Postat av: Anonym

Hoppas att du får en skön onsdag...Så trist att vara dåligt..hoppas att du kryar på dig snart...

2008-03-26 @ 09:49:07
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: rebecka

ja 500 betalade jag, onödigt :/
åh vad billig din var, vilket märke var den?

ush så jobbigt de är med sån här mjölkstas.. hoppas de inte blir riktigt mjölkstockning av det ;/

2008-03-26 @ 09:57:48
URL: http://www.beccki.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0