Smakportioner

I onsdags förra veckan började vi med smakportioner till Emilia.
O nu får vi inte äta middag utan att hon ska ha...då blir hon riktigt förbannad.
Hon blir inte glad försän vi ger henne hennes mat...hihi...

Det vi provat hittills är:
Onsdag-fredag: Morotspuré.... Kladdigt....sätter sig överallt....o går inte bort i tvätten om man inte tvättar det direkt. Men hon tyckte det var gott. Första dagen rynka hon lite på näsan, men hon gapa ändå efter mer.
Lördag: Potatis- och majspure..... Detta verkade hon gilla riktigt mycket.
Söndag: Potatispuré..... Gott det här med tydligen.
Måndag: Havregröt..... Även det här gillar hon...hon verkar gilla allt...vårt lilla matvrak....hihi

Jag smakar av allt också... det enda som varit gott hittills enligt min smak är havregröten..den var jättegod. Har köpt av märket HIPP.
De andra rätterna är jätte-smaklösa. Har provat Nestlé och Semper.

 Morotspure, potatis- och majspuré samt havregröt är det vi ska hålla oss till nu ett tag. Sen får vi prova blomkål och broccoli. Får se vad hon tycker om det. Kan det vara lika gott månntro? :)


Gaaaapa stoooort....


hihi...det här gillar vi minsann...se så glad jag blir av mat!!!


Detta gillar jag! Varför har jag inte fått mat tidigare???


Kaxig....eller vad??? :)


Kommentarer till mig
Postat av: Hanna

Tihi, hon är verklgen en liten matvrak. Jätteduktig på att äta. Tänk att hon har blivit så stor att hon får börja äta mat. :-)



kram kram från systeryster/moster

2008-06-03 @ 21:17:26
Postat av: Johanna

vi ska köra igång med smakisar till millie nu,

bea och rödvinssås gillar hon skarp så framtiden som blivande gormé ser ljus ut!

Den morotspuren vi testat, kommer ej ihåg märket, smakade skit tyckte vi men deras smaklökar är ju

inte som våra..

2008-08-08 @ 17:54:17
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0