Barn

Jag lånade detta från Tess. Såg roligt ut.... :)

Hur många barn har du?
ett

Vad heter h*n och varför heter h*n så?
Emilia Margareta Johansson.
Margareta har hon fått från sin mormor och farmor...de heter samma, så därför var det valet självklart. :)
O efternamnet från sin pappa. Emilia är så fint namn, o det var det första namn vi kom på när vi började leta upp fina tjej-namn.

Vad skulle h*n hetat om h*n var av det andra könet?
Liam var det vi sa först... men sen ångrade vi oss..o det nya valet tänker jag inte avslöja här..ett ovanligt namn...
Om vi får ett syskon till Emilia o det blir en pojke ska han få det namnet... o till dess vill vi inte att namnet ska ligga i namnlistans top 20. ;)

När föddes h*n?
21 januari 2008, kl.17.02

Vad vägde h*n när h*n föddes?
4.400 gram

Hur lång var h*n när h*n föddes?
51 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
De riktigt onda värkarna började vid midnatt, så det tog ca 16-17 timmar tills hon var ute....
Blev sugklocka pga hon hade höga hjärtljud, och mina värkar var starka men inte tillräckligt långa...

Tog ni reda på könet?
nej.... det e ju som att öppna en julklapp i förväg.... ;)
Får se hur vi gör till nästa lilla bebis...

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande...(Emilia blir 5 månader på lördag) hon får smakportioner nån gång i veckan...

Är du tillsammans med pappan?
Jajamen. O så kommer det förbli.. :)

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
30, blev gravid 1 vecka efter min 30årsdag.

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
30...fyllde 31 år 3 månader senare.

Hur ofta är du barnledig?
När jag åker iväg o tränar på SATS. Vilket blir 2-4 gånger i veckan. O är borta ca 1,5 timme per gång.

Vill du har fler barn och isåfall hur många?
En till skulle vi vilja ha.

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Säger inte killnamnet... men blir det en tjej så vill jag att hon ska heta Nicole. 

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Klart det går.... sen om de förstår hur det är e en annan femma.... ;)
Kan säga att allt är helt underbart...första månaden var tuff eftersom allt var så nytt, och det påverkade henne så hon vart kinkig...men nu är hon så glad o underbar... varje gång hon tittar på en o ler, smälter man så man blir alldeles tårögd.
Älskar henne så otroligt mycket, här går det däremot inte att beskriva hur stoooor min kärlek till henne är...

Kommentarer till mig
Postat av: Tess

vad kul att läsa!

glad midsommar till er oxå!! =)

2008-06-18 @ 17:03:06
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej! Hon är född 8/1.. När är Emila född? Dom är väl ganska jämn gammla..Vad fina saker hon fick på sitt dop=) Ha en skön midsommar

2008-06-18 @ 17:40:52
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: Nina

Svar: Hihi, ja det var skoj. :)

Tack detsamma! Ska du göra nåt skoj på midsommar??

2008-06-18 @ 20:16:47
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh, jag saknar er.. :(

2008-06-19 @ 19:00:46
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glad midsommar...ha en skön och trevlig dag...kram

2008-06-20 @ 17:43:41
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jessica Anshagen

Hehe rolig läsning :)



Hoppas du får en jättebra dag.

2008-06-24 @ 10:37:55
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Anonym

Vilka tjatiga frågor....Varför skriver du inget längre :(

2008-06-28 @ 09:25:49

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0