semester - dag 1

Vi åkte hemifrån vid 23-tiden på lördag kväll (12 juli).
Då först fick vi låna husbilen, men bättre sent än aldrig.

Resenärer:
Jag, Roger, Emilia, syrran Hanna och Rogers kompis Tomas.

Tomas körde hela vägen ner till Öland. Eftersom det bara är han som fick köra tyvärr, den enda som har C-körkort.
Klockan 6 på morgonen stannade han, eftersom jag sa till han att det är lika bra att han stannar, för jag satt vaken hela natten o tittade så han inte somnade. även Hanna var vaken med mig.
Tomas hade blundat till nån gång o vinglade som bara den på slutet. Så vi ställde oss ca 1 mil från Böda-campingarna o sov i ca 1 timme. Sen åkte vi sista biten till Bödagårdens Camping, så vi var där kl.8 när receptionen öppnade.

Alla el-platser var slut, så vi fick en plats utan el. Och ställde oss på köplats till elplatserna (som de släpper kl.13 varje dag).


Första vi gjorde när husbilen stod på plats var att springa ner till stranden. Sååå härligt... tom Emilia njuter... ;)


Har det skönt utanför husbilen



Tyvärr slutade inte dagen så jättebra. Jag rök ihop med Tomas.
Han blev pruttfull, och var enbart jobbig, så efter maten när jag skulle upp o lägga Emilia för o ge henne mat o sen sova.
Så bad jag Tomas att flytta på sig (han stod mitt i gången) för att jag ville komma fram till sängen. 3 gånger bad jag han flytta på sig, och Emilia bara gallskrek av hunger.
Efter 3:e gången så skrek jag åt han "kan du flytta på ditt feta j-la arsle".
O han dundrade ut ur husbilen o Roger fick springa efter honom o lugna ner han.
Jaja.. det här börjar ju bra...första kvällen..haha...

Kommentarer till mig
Postat av: Sofie

"Pruttfull" .. det var ett gulligt ord du kalla honom.. :P

Trist att han var så tråkig under er semester.. :/

2008-07-25 @ 09:47:47
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0