En liten flicka

hihi.... jag hade ju helt fel.
Det blev ingen pojke..... ut kom en liten flicka kl.17.02 den 21 januari. En liten Emilia.
Eller liten o liten....hon vägde 4400g och var 51cm lång.

                                                 

O så blev det hjälp av sugklocka pga hon hade för höga hjärtljud och det var fara för barnet.
Hade inte det funkat med sugklockan och mina krystvärkar, så hade det blivit akut kejsarsnitt.

Är såååå glad att det inte blev kejsarsnitt. Vill helst föda på det vanliga traditionella viset.

Har äntligen lyckats ta mig till datorn och sitta ner o skriva lite i bloggen. Är längesen nu.... satt här sist dagen innan Emilia kom ut till världen, med värkar med bara ett par minuter emellan... :-)
Men nu kan jag sitta i alla fall. Sprack bak i ringmuskeln, och haft lite svårt att sitta en längre stund på rumpan.
O så finns det inte så mycket tid heller nu. Man tror man har all tid i världen men så är det inte. Inte för mig i alla fall.
Passar på o sova när Emilia sover.... o så tar det väl sin lilla tid innan både hon och jag får in några rutiner.

Hon är en riktig nattuggla...
När jag o R ska gå o lägga oss vid 23-tiden, så vaknar hon alltid upp precis när vi hoppar ner i sängen, och vill ha mat. Sen är hon jättekinkig fram till 2-3 på natten. Sen somnar hon o vi också. Stackars R som ska upp o jobba dagen efter...... jag kan i alla fall passa på och sova på dagarna.

O så sover hon 3-4 timmar åt gången. Längtar tills det blir att hon sover hela nätterna. ;-)

Ha det bra alla!

               
Att titta ut genom fönstret älskar jag! :-)

Kramar från oss.

PS. Kommer säkert inte bli blogg varje dag, men nån gång i veckan i alla fall. I alla fall under de första månaderna hemma med henne. Om jag känner mig rätt...hihi..

Kommentarer till mig
Postat av: Gossip Girl

I'm back!

2008-02-14 @ 15:26:00
URL: http://recommend.blogg.se
Postat av: Tess

åh, så kul!! grattis grattis grattis! så fin hon e! kram/Tess

2008-02-14 @ 16:54:29
URL: http://leonitanova.blogg.se
Postat av: Sofie

Hon är så söt så söt!! :)
Va kul att du äntligen börjat blogga igen.. och härligt att få se foton på Emilia :)

Önskar att jag fick träffa er NU!

Självklart ska jag fixa iordning din blogg, så fort jag får tid så sätter jag mig och pillar!! :D
*Massor med kramar*

2008-02-15 @ 19:08:00
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Sofia K

Hihi! Vilken liten goding! Hon ser verkligen jättesöt ut :) Ha en bra helg!

2008-02-16 @ 15:57:48
URL: http://sofiakpa.blogg.se
Postat av: rebecka

åh vad söt :)

Det är beräknat till 12 mars. såå segt nu på slutet :/
i vilken vecka födde du?

2008-03-06 @ 17:35:46
URL: http://www.beccki.blogg.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0