Blodig olycka.....

Här har det varit full rulle..... så jag inte ens hunnit blogga. :)

Hände en olycka i fredags, så vi åkte in med Emilia till Astrid Lindgrens Sjukhus.
Hon gick omkring med sitt "babygym/gåstöd" .....

......och helt plötsligt tog det tvärstopp mot mattan, men Emilia ville fram ändå, o tryckte på...o så ser jag hur hon välter framåt, med händerna kvar i gåstödet, rätt ner i vår hylla under vardagsrumsbordet.... o slog i näsan.... blodet bara forsade, rann ut över hela ansiktet o ögonen..... o vi tryckte blöta, iskalla handdukar mot näsan på henne... tills det lugnade ner sig. O då tog vi bilen med ilfart till sjukhuset.. jag bara skakade... o hjärtat slog trippelvolter i bröstet på mig.. var riktigt otäckt!!!
O Emilia bara gallskrek i 10 minuter, men sen lugnade hon ner sig o vart glad igen...tack o lov!

När jag såg att hon var på väg o välta, så kastade jag mig fram, men hann inte.... var framme sekunden efter hon slog i näsan....

Min stackars lilla älskling!!!!

Vi kom in vid halv tolv-tolv-tiden.... o halv 3 fick vi komma in till läkaren. Han plåstrade om hennes näsa med smala, långa stripes.... för att hålla ihop jacket.. o sen satte han kirurgtjep över, så att Emilia inte skulle riva upp stripesen..
Det ska sitta i 10 dagar, så att det verkligen läker.... tyvärr kommer hon få ett ganska ordentligt ärr misstänker vi....


Kommentarer till mig
Postat av: Desirée

uscha stackars liten!! Tur de gick bra!! Och hoppas de inte kommer synas sen!

2008-12-03 @ 10:06:01
URL: http://mammatillmelvin.blogspot.com
Postat av: Helena

Oh stackars liten! oh det måste varit jätte jobbigt.. vet hur jag nästan fick hjärtattack när Melina trillade ner för trappan..hon klarade sig utan en skråma som tur var men man blir lika rädd för det!

Hoppas ni mår bättre nu.. kramar

2008-12-03 @ 20:39:38
URL: http://mesamou.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men lilla gumman då! =(

Stackars liten söt!



men det är tufft med plåster...

2008-12-08 @ 21:27:44
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0