Byxblöja

Vi har alltid använt Libero, så det är den bästa enligt oss.
Pampers känns så tunna, gillar dem inte pga de känns osäkra pga att de känns lövtunna.
Huggies läcker, så de är inte heller någe bra.

Libero Maxi, för 7-14 kg (stl 4) använder vi till Emilia, vanliga blöjor.
Men nu har vi även provat Up&Go blöjorna, byxblöjan!! Även här stl. 4, maxi.

Minus:
- Kostar mer. Samma pris för förpackningara, men innehåller färre blöjor. Ca 10 mindre...det är ca 2 dagar!

Plus:
+ Läcker inte, håller tätt.
+ Sitter snyggt, både utan kläder o med kläder på. Inte så "bullig" som vanliga blöjor är.
+ Mjuk i både resår o i övrigt
+ Lätt o ta av... bara o riva av på sidorna.
+ Bra fäste (tejp) som man rullar ihop den använda blöjan med, när den ska kastas.

Förutsättningen är att barnet orkar stå upp eftersom det är lite krångligare att dra på byxblöjan om hon ligger ner.
Så jag drar upp dem så högt det går, och sen gör jag avslutet med att hon får stå upp, o jag håller i henne med en arm runt bröstet. :)





Kommentarer till mig
Postat av: Marie

Liberos up and go tycker vi är bäst, Pampers tappar min Loke alltid, trots rätt storlek!

2008-08-12 @ 11:22:06
URL: http://mumari.se
Postat av: Junitjej

Vilken fin blogg du har!!



Om du vill vinna ett presentkort på 500:- i en valfri butik, då ska du delta i min tävling här:

http://junitjejen.se/2008/august/vinn-ett-presentkort-1.aspx

Lycka till!

2008-08-12 @ 11:24:29
URL: http://junitjejen.se

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0