BVC

Var iväg till BVC igår.
Var så nyfiken på hur mycket Emilia växt.

Nu är hon 71 cm lång och väger 9.080g.

O så ville jag fråga om råd hur man får henne o äta. Hon vägrar ju... har hållt på i 3 månader nu o kämpat.

Hon sa att vissa barn tycker inte om att bli matade, och med bröstet känner barnet att den styr lite själv när den äter.
Varför äter hon då inte med vällingen? Den kan hon ju hålla i själv, men vill ändå inte... hmmm..

Men jag skulle i alla fall börja med plockmat. Man ska egentligen inte börja med plockmat förräns barnet är 8 månader, men eftersom Emilia hade så många tänder o måste få i sig annan mat. Så tyckte hon vi skulle tjuvstarta.

Då ska vi prova majskrokar, smörgåsrån, ärtor, majs, små bitar av ljust bröd med ev lite smör på.
Så igår provade vi majskrokar o smörgåsrån. O hon åt!!! :)

Först tänkte jag: "käkade hon verkligen upp 10 stycken majskrokar!"
O så tittade jag ner på golvet...o där låg 5-6 stycken...haha...

Idag har hon ätit fler majskrokar...hela 5 stycken..o inga låg på golvet.. ;)
O så tog hon 4 skedar med gröt också....wow...det blir man mätt på, va??
O grötskedarna vill hon hjälpa till med o fösa in i sin mun. Annars kniper hon hårt ihop med mun.



Mamma, nu får det räcka...vill inte ha mer...

Med tanke på bildkvalitén, så vill jag bara säga att vi har inte suttit tills det mörknade..hihi... den mörka använde jag blixt på.... därför... :)

Kommentarer till mig
Postat av: Nina.

Svar: Hehe, du får röra på dig ibland. ;)

Men vad är det för jobb? Vad gör man då?

2008-08-21 @ 16:58:41
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Lisaa

Hejsan Tjejen :)



Om du vill få hem presentkort värde 150 eller 250 kronor kan du bli medlem på gratisbio:

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=101708



Då kan du börja värva folk eller klicka dig in på sidor och tillslut får du dina poäng.

Det funkar verkligen!



2008-08-21 @ 18:29:15
Postat av: Sofie

Haha, härlig min på sista bilden :P

2008-08-21 @ 20:23:00
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: therese

Dom där majskrokarna är populära. Isabell är oxå väldigt förtjust i dom.. Jobbigt när dom inte äter som dom ska. Bella är oxå lite dålig med barnmaten.. Brukar oxå ge henne lite plock mat, funkar bra men känns inte som att dom blir lika mätta på det som på riktig mat...

2008-08-21 @ 21:25:20
URL: http://isabellnicole.blogg.se/
Postat av: sophie

ja, du är ingen fegis du iaf! Dig är det stake i! ;) Mina barn äter oxå majskrokar, dom är jätte bra! =D

2008-08-21 @ 22:15:13
URL: http://vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hihihi den sista bilden var rolig :) Har aldrig hört om majskrokar...Det kommer nog snart ska du se att hon vill äta mer. Hon är ju stora tjejen som vill o kan själv.

2008-08-21 @ 23:23:52

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0