Babysim

Igår , lördag, var vi på babysim. Första gången!!



O vi fick bara bada i 15 minuter, just för barnens skull.
De behövde tydligen vänja in sig sakta men säkert i badet...
Nästa gång blir det i 20 minuter....för att sen sluta i de 30 minuter som är tanken... totalt 8 träffar är det.
Kostar 1300 kronor.

Instruktören gav oss alla reglerna som var:
- endast simbadbyxor..inga simblöjor är tillåtna pga läckage..
- enbart glädje i vattnet
- de föräldrar som har vattenskräck ska undvika o hålla i barnet i vattnet pga barn känner av oro (vem går o badar babysim med vattenskräck undrar då jag???)
- när barnet ska i vattnet ska han/hon doppas i direkt med hela kroppen (förutom huvudet då). Inte sänkas ner sakta så att det känns kallare än vad det är.
- Inte hålla krampaktigt mot kroppen, utan löst o ledigt.

Jaja, efter dessa regler....
Jag hoppade i först (lite småkallt tyckte jag, badkrukan, hihi), o tog emot Emilia i vattnet, sen hoppa Roger i. Han fick även agera fotograf i några korta sekunder. ;)
O självklart så plaskar hon inte när man ska fota.... typiskt! Får ta med oss någon nästa gång, som får fota.
När Roger filmade en kort stund har vi plaskadet me.... men jag lyckas inte lägga upp på youtube.... data-snillet..hmmm...not!!!


Kolla in min bikini, ser ut som jag har världens skummast baddräkt....fast det är en vanlig enkel svart med knytband på sidorna..haha

Var så kul med Emilia... hon var helt överlycklig så fort vi kom ner i vattnet.
Hon börja plaska med händerna i vattnet o skratta...direkt!!!!

Vi skulle börja med att sjunga en sång.. "hjulen på bussen..."
Sen fick vi hålla i vårt barn i armhålorna (med tummen på framsidan av kroppen o de övriga fingrarna ska hållas bak på ryggen), så att de låg på mage o skulle lära sig känna vattnet mot kroppen, o börja använda benen o sparka sig fram. Man skulle köra dem i sick-sack. Inte heller här skulle man hålla hårt, utan löst så att barnen känner sig tryggt.
Emilia ville hellre plaska med händerna så att vattnet yrde..haha..fast några benspark kom det ändå...



Var kul när man titta på alla andra barn som tittade storögt omkring sig, på alla andra barn o vuxna o undrade var de var, och som var helt torra på huvudet.
Emilia hon såg inga andra, hon bara slog händera i vattnet, tjoade o tjimmade, tjöt av skratt så vattnet flög över oss, över henne o de som råkade komma i närheten...hihi...

Sen avslutade vi med en sång, där det slutade med att alla barnen skulle mötas upp i mitten för o titta på varann.
Men Emilia tyckte instruktören var roligast, tittade på henne o log med världens leende... hon såg helt kär ut...haha..



Så detta med babysim är verkligen något hon älskar!
Vår lilla badboll!!

Ingen badkruka som sin mamma här inte.... ;)



Uppdatering 1 sept kl.11.40:
Babysimmet är i Infra City, Upplands Väsby



Kommentarer till mig
Postat av: Rebecka

Mina barnmatsrecept är så enkla så de kan inte ens kallas recept. Hehe.

Tex basilikakyckling med sötpotatis:

Kokar bara ett kycklingbröst med lite basilika + kikar sötpotatis i en annan gryta. Sen mixar ihop det med en klick smör och så är det klart. Haha :)



Har du testat göra nån barnmat?



Haha jag hade myggnätet över mig först men man såg så dåligt där under, kändes som jag skulle ramla hela tiden :)

2008-09-01 @ 07:48:09
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Sofi

Åh, vad fint det såg ut.. var går ni på Babysim någonstans?

2008-09-01 @ 07:52:39
URL: http://sofin.wordpress.com
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Jag var på babysim med min lillebror när han var bebis (han är 3 år nu) men han avskydde det. Han bara skrek och grät när vi var där. Så det var ingen höjdare... Freija älskar ju vatten : ) Dock har vi inte börjat på något babysim, men vi funderar på det.

2008-09-01 @ 18:20:15
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Tess

vilka fina bilder! så kul att hon gillar det =) vi var oxå på sim med noah och han älskade det oxå;)

2008-09-01 @ 22:17:11
URL: http://leonitanova.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ser ut som att du har en riktigt het baddräkt på den där bilden ;) hihi

2008-09-01 @ 22:53:25
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: ME&MY

vad mysigt det ser ut,

jag kanske också skulle våga mig på det med Millie?

Gillar inte badhus så värst bara..

2008-09-03 @ 16:27:10
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0