För barn till barn

Shwe-Shwe Poppis heter dockorna som är baserade på teckningar som barnen i sydafrika har ritat.
Dockorna sys av mödrar eller mor- och farföräldrar till barnet som ritat teckningen.
Dockans namn blir sedan uppkallat efter det barn som ritat teckningen.

Dockorna sys av det afrikanska tyget shwe-shwe.
De levereras i en tygpåse och där medföljer en bild och information av det barn som tecknat figuren.

Jag tycker dessa är hur coola o häftiga som helst.
Och så är den rättvismärkt. Kan det bli bättre?

Gå in du me o köp en docka!

Du kan läsa mer om dockorna HÄR.

Dessa kommer jag köpa.


Multi (till vänster) & Thobi (till höger)

Kommentarer till mig
Postat av: linda

Och jag som tyckte de såg läskiga ut bara. :-D

2008-08-16 @ 11:18:37
Postat av: Carola svarar Linda

nääää...hur kan du tycka så? Jag tycker de är ursöta... o speciellt när man vet att små barn har ritat dem. :)

Smaken är som baken delad... ;)

2008-08-16 @ 11:25:58
URL: http://mynameislola.blogg.se/
Postat av: sophie

jag blir lite rädd för den där thobi.. hahaha

2008-08-16 @ 13:10:11
URL: http://vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hmmm, dom var ju inte världens finaste direkt. Håller med dom andra att dom ser läskiga ut. :-) Skulle inte köpa en sån till nån av syskonbarnen. O en sak till. Kan man verkligen lita på att det är ett afrikabarn som ritat o sen att föräldrarna gjort dom? Kanske en affärsgubbe som kommit på en "bra" idé o tjäna pengar bara. Mmmm

2008-08-18 @ 00:29:47

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0