SatsBaby

image112
Lånat bilden från SATS hemsida, pga att batterierna tog slut på min kamera. ;-)

Idag kl.9.15 gick jag och Emilia iväg till Sats för att träna på SatsBaby i Upplands Väsby.
Var så nervös att Emilia skulle börja skrika o bli kinkig. Visste inte alls hur passet skulle se ut.
Klockan 10.00 började passet och höll på till 10.55.

Var massvis med mammor o bebisar där...hihi... såg lite kul ut att bredvid varje step-up-bräda låg det en bebis.
Vissa hade dem i bilbarnstolar och andra på en filt på golvet. Jag hade det sistnämnda. Hämtade en röd madrass som jag la ut filten på så hon fick ligga liiite mjukt i alla fall.
La henne på rygg så hon kunde se mig.

Var fritt fram att börja amma om barnet skulle bli kinkigt, enligt instruktören så är det vanligt att barnen kan bli lite kinkiga under passet.
Men Emilia var lugn som en filbunke.... hon undrade nog vad mamma höll på med....hihi.. för ett litet leende kom det emellanåt från henne.... :-)

Hon tittade på mig hela tiden. Förutom när hon tittade på mamman bredvid mig eller bebisen bredvid.
Hon var sååå gullig o snäll hela tiden. När passet var klart gav jag henne tutten så hon fick lite mat innan vi gick hem.
Fast hon skrek aldrig efter den, utan jag gav den ändå bara för att slippa hunger-skrik i vagnen hemåt.

image110
SatsBaby = först konditionsdel på en stepup-bräda i ca en halvtimme.
Sedan styrka. Gummiband för benmuskler, hantlar för armmusklerna och sist rygg o mage (egen vikt).
Musiken är lägre än på vanliga pass, så det är jättebra.

Nu för ca en timme sen (klockan 14) somnade hon i vår säng...har varit vaken hela tiden från kl.730 imorse, förutom under barnvagns-promenaderna. Som var på en halvtimme vardera. Totalt en timme....för er som inte kunde räkna ut det. ;-)

Ska iväg till centrum snart och lämna in Rogers kavaj på kemtvätt och köpa en ram till mamma o pappa.
Men väntar en liten stund till, så Emilia får sova ostört ett tag till.

____________________________________________________________________________

SatsBaby
Klassen för dig som är gravid eller nybliven mamma. SatsBaby innehåller konditions- och styrketräning där instruktören ger dig alternativ så att du lätt kan anpassa träningen efter din egen förmåga. Ditt barn kan vara med på klassen från 6 veckor efter födseln tills barnet börjar krypa.

image111

Kommentarer till mig

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0