Invänjning med napp

Idag ska jag försöka vänja in Emilia med nappflaska o fortsätta med nappen.

Hur går det med napp?
Igår tog hon nappen, gapade stort när jag gav den.
Men den ploppar ut hela tiden, hon klarar inte av att ha kvar den i munnen. Tungan trycker ut den....
Fast jag märker att hon vill ha den, för hon gapar efter den hela tiden.

Någon som varit med om liknande och er baby fått nappen att stanna kvar i mun?
Hur lång tid tog det för er innan nappen funka?

Är antagligen bara en inlärningsperiod som gäller. Till slut lär hon sig säkert! Så är det ju med allt hos dom. :-)

Att använda napp har både nack- och fördelar.
Visserligen är det bra om hon inte skulle använda napp, men hon använder istället sina händer... O då blir det samtidigt svårare att få henne att sluta suga på tummen/handen än om man har napp.
Den blir en snuttepryl för henne, så hon inte behöver få tutte hela tiden.

image237

På den här bilden, 2 månader gammal, lyckades hon ha kvar nappen ett bra tag innan den flög ut.

Vi har försökt med napp tidigare också, men då har hon blivit arg o vrålskrikit.
Fast nu verkar hon i alla fall vilja ha den. :-)

Kommentarer till mig
Postat av: Rebecca

har du kollat storlekarna på napparna när du köper dom? vet att jag glömde kolla storleken en gång och köpte en napp som va förstor så den ploppa ut hela tiden, va bara att köpa en ny. :)

2008-04-30 @ 14:54:38
URL: http://medlem.spray.se/gurkpastej/

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Har du en blogg?:

Detta vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0